Zo’n lekkere ‘Plop’ bij ieder flesje dat je openmaakt

Een heerlijk geluid is het. Zo’n lekkere harde plop wanneer je een fles champagne ontkurkt.

Die lekkere plop kun je nu ook horen als je een biertje openmaakt of een colaatje. Dankzij de Plopr. Een Nederlandse uitvinding waar een paar jaar aan is gewerkt. Sinds vandaag staat de Plopr opener op Kickstarter om geld te crowdfunden voor de productie van de eerste exemplaren.

Johan van de Pol (27) uit Nijkerk is de uitvinder van de Plopr. Hij vertelt: “Vijf jaar geleden tijdens een feestje opende een vriend van mij een flesje bier met de achterkant van een aansteker. Het opende met een verbazingwekkend hard ‘Plop’ geluid. Na lang proberen lukte mij het die avond uiteindelijk ook om met een ‘Plop’ mijn biertje met een aansteker te openen. Ik heb geleerd dat elke menselijke beweging kan worden nagebootst door een machine of een tool. Ik beloofde mijn vrienden dat ik iets kon bedenken dat makkelijker was dan zo’n aansteker. Nog hoor ik hun lach toen ik dat zei. Juist dat zorgde dat ik vastbesloten aan de slag ging om een ​​opener te ontwikkelen waarmee iedereen makkelijk dat harde geluid ‘Plop’ kan maken.”

Boekensteunbeugel

Van de Pol is enkele jaren bezig geweest met allerlei prototypes die in niets lijken op wat de Plopr uiteindelijk is geworden. In de zomer van 2016 kwam de doorbraak. Notabene een boekenplankbeugel vormde de inspiratie voor het uiteindelijk werkende prototype dat met Johan met zijn zwager, een student werktuigbouwkunde, verder uitwerkte. Duizenden uren van hard werken werden geïnvesteerd, maar vanaf nu kan iedereen zijn flesje ontkurken met een ‘Plop’. En als mooi extra effect schiet de dop ook nog door de lucht. Heb je geen zin in een plop? De Plopr kun je ook gebruiken om een flesje ‘old school’ open te maken.

Kickstarter

Sinds vandaag staat de inmiddels gepatenteerde Plopr op Kickstarter met als doel
€ 10.000 te crowdfunden. Met dit startgeld kunnen de eerste openers geproduceerd en verzonden en kunnen distributeurs worden gezocht. De Plopr kan bij bestelling vanaf 100 stuks gepersonaliseerd worden waardoor het een leuk persoonlijk cadeau wordt en ideaal om promotioneel in te zetten door merken.

bijdrage-van-nijkernieuwsnlt

Geplaatst op: 16-02-2017