Zes bedrijven uit Nijkerk en Hoevelaken bij snelste groeiers

NIJKERK – Zes bedrijven uit de gemeente Nijkerk behoren tot de snelstgroeiende ondernemingen van Nederland. Het gaat om Unica, Optimizers, FlowFabric, Mascot Online, Q Core en Slimster.

Ze ontvingen in november een FD Gazellen Award. De awards worden door het Financieel Dagblad toegekend aan financieel gezonde bedrijven die in de afgelopen drie boekjaren minstens 20% omzetgroei behaald hebben. Bedrijven worden onderverdeeld in drie omzetcategorieën: klein (100.000 euro tot 2 miljoen euro), middelgroot (2 tot 10 miljoen euro) en groot (meer dan 10 miljoen euro).

Kleine bedrijven
In de categorie snelgroeiende kleine bedrijven nam vergelijkingswebsite Slimster – gevestigd in een pand net buiten de Nijkerkse binnenstad – de award voor het eerst mee naar huis. Via Slimster kunnen consumenten aanbieders van een breed scala aan producten en diensten met elkaar vergelijken. Van televisies en wasmachines tot dakkappelen, kozijnen, energiecontracten, telefoonabonementen en verzekeringen. “Voor het eerst meedoen en meteen een award winnen is supergaaf! Het is een groot compliment voor het hele team. Door een mix van slimme technologie en persoonlijke aandacht willen wij verder uitgroeien tot de beste vergelijker van Nederland met de hoogste klanttevredenheid. Dit bevestigt dat we op de goede weg zijn. We zijn dan ook erg trots op deze prijs”, meldt oprichter Marco Schuurman op de eigen website.

Q Core Business Solutions ontving in dezelfde categorie een award. Het Hoevelakense bedrijf ondersteunt bedrijven die opdrachten van de overheid willen binnenslepen. Q Core signaleert tenders, beantwoordt vragen over de aanbestedingen, verzamelt vereiste documenten en schrijft eventueel mee aan aanbestedingsdocumenten.

Middelgrote bedrijven
Optimizers, FlowFabric en Mascot Online behoren tot de middelgrote bedrijven die in de prijzen vielen. Optimizers ontwikkelt software voor logistieke processen, Flow Fabric realiseert business applicaties voor onder meer de retail en de bouw- en installatiesector. Mascot Online is bij het grote publiek misschien relatief onbekend, maar levert via grote Nederlandse en Belgische veiling- en dagdealsites aan consumenten in heel Nederland.

Grote bedrijven
In de categorie grote bedrijven staat Unica. De technische dienstverlener uit Hoevelaken is actief in onder meer installatietechniek, gebouwautomatisering, beveiliging en verduurzaming. Bij Unica werken ruim 2.200 medewerkers. Het bedrijf verwacht in 2017 een omzet van 380 miljoen euro te realiseren. De komende jaren wil Unica 600 nieuwe medewerkers aannemen en de omzet verhogen naar circa 500 miljoen euro.

Geplaatst op: 21-12-2017