Zakelijke website? Vertrouwen en betrouwbaarheid staan centraal

Onlangs werd een interessant onderzoek gepubliceerd naar de verwachtingen van B2B websites onder klanten. De hoofdvraag die de onderzoekers hebben beantwoord luidt als volgt: ‘Wat willen zakelijke kopers van de B2B website van een verkoper’?

In de introductie van het rapport maken de onderzoekers duidelijk waar het hen om te doen is. Tools als Google Analytics kunnen je veel vertellen over wat bezoekers doen als ze eenmaal op je website zijn. De pagina’s die ze bezoeken, de conversie van de website, de uitstappunten en ga zo maar door.

Maar wat willen zakelijke klanten nu eigenlijk op een website vinden? Welke content-elementen zijn voor kopers of geïnteresseerden het belangrijkst? Waarom gaan ze weg om niet meer terug te keren, en hoe vaak komen ze terug voor ze een volgende stap in het sales proces zetten?

Persoonlijke informatie is cruciaal
44 procent van de respondenten geeft aan dat het ontbreken van contactinformatie of een telefoonnummer de reden is tot het verlaten van de website, 54 procent geeft aan dat het ontbreken van goede contactinformatie de geloofwaardigheid van de verkoper vermindert. Zonder goede contactinformatie zijn significant minder kopers bereid een offerteaanvraag in te dienen. Informatie over medewerkers, de geschiedenis van het bedrijf en de visie op de wereld doen het goed!

Direct naar producten en diensten
De eerste vraag die respondenten werd voorgelegd luidde: “Als je op de website van een verkoper komt, waar kijk je dan als eerste naar?” Maar liefst 47 procent antwoordde ‘producten en diensten’, tegen 33 procent die als eerste naar de homepage gaat en 16 procent die de ‘Over ons’-pagina boven de rest verkiest. Opvallend is dat blogs, marketinginformatie en social media in eerste instantie minder van belang zijn voor kopers.

Uit deze data blijkt vooral dat verkopers vertrouwen en geloofwaardigheid kunnen opbouwen door direct, helder en zonder vakjargon uit te leggen wat er verkocht wordt. Vertrouwen en betrouwbaarheid, wie is daar nu tegen? Zorg er dan ook voor dat je dit terug ziet in je website!

www.draad.nu

Geplaatst op: 22-06-2017