Winstverbeteraar Alfa zoomt in op onderneming

Wij lezen allemaal dat het weer beter gaat met de economie. Het consumentenvertrouwen neemt toe, huizenprijzen stijgen en er is een bescheiden economische groei in Nederland.

Waarschijnlijk gaat het met uw bedrijf ook weer de goede kant op of heeft u nooit last gehad van de crisis. Toch is het goed om tijd vrij te maken om eens kritisch naar uw eigen bedrijf te kijken en de strategie voor de komende jaren helder te maken. Er zijn bedrijven die dit pas doen als zij in een liquiditeitscrisis zitten en het vijf voor twaalf is.

Er zijn heel wat trends te noemen die afbreuk kunnen doen aan uw huidige verdienmodel zoals bij- voorbeeld: globalisering en commodisering, digitalisering en Big Data, de deeleconomie, internet of things, 3D printen, robotisering van diensten… Allemaal zaken die grote invloed hebben op de markt waarin u opereert en die er misschien wel voor zorgen dat u rechts en links wordt ingehaald door concurrenten die u niet verwacht. Misschien toch tijd om eens naar de strategie voor de komende periode te kijken.

Heeft u de sterke én de verbeterpunten van uw onderneming in beeld verdeeld over de gebieden strategie, marketing, management en ondernemingsresultaten?
Met de Alfa Winstverbeteraar zoomt u in op de sterke én de verbeterpunten van uw onderneming aan de hand van de thema’s strategie, marketing, management en ondernemingsresultaten.

De Winstverbeteraar start met de MKB-scan. Aan de hand van 36 (laagdrempelige) vragen nemen wij met u uw onderneming door. Aan de hand van de uitkomsten van deze MKB-scan worden de knelpunten in kaart gebracht en kunnen wij u helpen een actieplan te maken.

Erik Langerhuizen is accountant, fiscalist en relatiemanager bij Alfa Accountants en Adviseurs.

http://www.alfa. nl/nijkerk

Geplaatst op: 20-09-2016