Wijnhandel De Moor in Top-10 Beste Wijnwinkels

NIJKERK – ‘Een vakkundige, enthousiaste en vooral goede wijnwinkelier.’ Met dit juryoordeel veroverde Gerwin Poolen van Wijnhandel & Slijterij De Moor een plek in de landelijke Top-10 Beste Wijnwinkels. ,,Een bevestiging dat we het goede pad zijn ingeslagen”, aldus de ondernemer.

Sinds Gerwin Poolen de winkel met slijterij vijf jaar geleden van zijn vader overnam, is de focus op de Wijnhandel komen te liggen. In die korte tijd een plek in de landelijke Top-10 Beste Wijnwinkels veroveren mag dan ook een mooie prestatie genoemd worden. ,,We waren compleet verrast”, blikt Gerwin Poolen terug.

,,Er bleek een mystery guest van de organisatie Wijnwinkel Review in de winkel te zijn geweest die ons heeft  beoordeeld en die was zeer tevreden. Het nieuws kwam middenin de drukke feestdagenperiode, dus inmiddels begint het echt te landen.” Wijnwinkel Review stelt aan het eind van ieder jaar een Top-10 op, gebaseerd op de criteria service, vakkennis en assortiment. Uit het juryrapport blijkt dat Wijnhandel De Moor op al deze punten bijzonder hoog scoort. Ook roemt de jury de rustige no-nonsense manier waarop Poolen de klant enthousiast maakt voor wijnen.

,,Onze kracht ligt in advies. De juiste wijn voor de juiste persoon of gelegenheid”, vertelt Poolen, die gediplomeerd vinoloog is. ,,En onze zelfstandigheid. Doordat we niet gebonden zijn aan één leverancier kunnen we het assortiment breed houden.” Wijnhandel & Slijterij De Moor behaalde een gedeelde tiende plek, met een totaalscore van een 9.

www.wijnhandelslijterijdemoor.nl

Geplaatst op: 28-04-2016