Wie houdt zich bezig met uw personeelszaken? (column)

Wet- en regelgeving op het gebied van personeel is heel dynamisch. Het valt niet mee hiervan goed op de hoogte te blijven. Bovendien wil je je focus vooral leggen op waar jij goed in bent: ondernemen. Je medewerkers kunnen je helpen je onderneming te laten groeien en bloeien. Hier samen voor gaan, is leuk! Maar eenvoudig? Nee, vaak niet.

Want hoe leg je de afspraken in de arbeidsovereenkomst (juridisch) goed vast? En wat is nu eigenlijk een passend salaris voor je medewerker? Is er een CAO van toepassing en welke dan? Het valt voor de gemiddelde ondernemer niet mee hier op een goede manier invulling aan te geven. En dan is dit nog maar het begin. Want je medewerker wil het overeengekomen salaris aan het eind van de maand natuurlijk wel graag ontvangen. Hoe gaat de loonadministratie in zijn werk? En hoe vaak mag u de arbeidsovereenkomst ook al weer verlengen? Twee keer? Drie of vier keer?

Werken met personeel kan je veel energie en inspiratie geven. Maar het kan ook een hele zorg zijn. Want je medewerker kan ziek worden. En dat langdurig blijven. Er kan een conflict ontstaan dat maar niet tot een oplossing wil komen. En hoe goed je medewerker ook functioneerde, na verloop van tijd kunnen de meningen hierover toch uiteen gaan lopen. Geen eenvoudige situaties om mee om te gaan.

Dan is het een hele geruststelling te weten dat Alfa Accountants je ook op het gebied van personeel goed van dienst kan zijn. Wij kunnen je niet alleen ondersteunen bij het vaststellen van een passend salaris, maar wij doen ook de loonverwerking. Wij zijn thuis op het vlak van sociale verzekeringen en gaan graag de mogelijkheden voor subsidies en premiekortingen voor je na. Wij ondersteunen je daarnaast met plezier met onze expertise op het gebied van in-, door- en uitstroom, begeleiding bij ziekteverzuim, het toepassen van CAO, wet- en regelgeving, disfunctioneren, beoordelen en verandertrajecten. Neem gerust contact met ons op.

Suzanne Spoelder-Willemsen is HR-adviseur bij Alfa Accountants en Adviseurs. Alfa Accountants en Adviseurs | Van Siburgstraat 2-4 | 088 2531517

www.alfa.nl

Geplaatst op: 08-05-2017