We gaan alles doen om het de leden naar de zin te maken…

Nadat de bal op de internationale velden alweer enige tijd rolde zijn ook onze spelers inmiddels met de voorbereiding op het nieuwe seizoen begonnen. De eerste trainingen hebben plaatsgevonden en er zijn ook al serieuze oefenwedstrijden gespeeld. De oplettende toeschouwer meent zelfs al de contouren waargenomen te hebben van het basiselftal van Sparta Nijkerk. Dat lijkt vooralsnog echter koffiedik kijken, trainer Eric Speelziek heeft de beschikking over een brede selectie en het wordt nog een hele uitdaging om het sterkste team samen te stellen. Om daarmee op gepaste wijze aan het seizoen te beginnen. Want dat voorlopig alles anders zal blijven is wel duidelijk. Rondom de reeds gespeelde oefenwedstrijden is volop geëxperimenteerd met de coronarichtlijnen om zodoende op de juiste wijze toch zoveel mogelijk toeschouwers rond het veld te kunnen verwelkomen. Dat betekent rond het veld keurig op anderhalve meter en in de kantine, het Businesshome of op het balkon zittend aan tafel. Eerlijk is eerlijk, op het moment van schrijven zijn we er nog niet helemaal uit hoe we onze sponsors op gepaste wijze kunnen ontvangen. Dat er naast ons gezellige Businesshome een extra ruimte gecreëerd moet worden lijkt haast onontkoombaar.

Dat we er alles aan zullen doen om het de leden van de Businessclub toch zoveel mogelijk naar de zin te maken mag duidelijk zijn. Al is het maar omdat zij, ook nadat we ze aan het einde van het vorige seizoen niet hebben kunnen bieden wat zij van ons gewend zijn, onze club vrijwel unaniem zijn blijven ondersteunen. Ook in deze moeilijke tijden. Of we ze alsnog dat gemiste kampioenschap van het afgelopen seizoen kunnen bieden kunnen we natuurlijk niet beloven. Maar dat we, mede door toedoen van onze sponsors, weer met een representatief elftal het veld in gaan is een feit.

Nico Fiegen (voorzitter BusinessClub)

Geplaatst op: 09-09-2020