Vreugdenhil opent ‘vijf sterren-pand’

NIJKERK – De uit Voorthuizen vertrokken wereldspeler en melkpoederfabrikant Vreugdenhil Dairy Foods heeft eind januari een nieuw futuristisch pand betrokken op een opvallende locatie langs de A28 in Nijkerk.

Nijkerks eerste burger verrichtte de officiële openings-handeling door een puzzel aan te leggen van het nieuwe bedrijfslogo dat binnenkort in de ecologisch aan te leggen tuin verschijnt. ,,Dit kantoor behoort tot de meest duurzame van Nederland’’, zo sprak algemeen directeur Jan Vreugdenhil bij de opening. ,,Er zijn uitsluitend duurzame bouwmaterialen gebruikt, de buitenwanden bestaan vooral uit glas, er staan zonnepanelen op het dak en het hemelwater wordt opgevangen om de toiletten door te spoelen.’’

Keurmerk
Binnenkort verwacht Vreugdenhil het vijf sterren BREEAM-NL Nieuwbouw Oplevercertificaat in de wacht te slepen. Dit is een internationaal hoog aanschreven keurmerk op het gebied van duurzaam bouwen. Vreugdenhil heeft vier vestigingen: fabrieken in Barneveld, Gorinchem (waar ook nieuw gebouwd wordt) en Scharsterbrug en het hoofdkantoor in Nijkerk.

Verhuizing

Vreugdenhil liet in december de fabriek en het hoofdkantoor in Voorthuizen achter. De ongeveer vijftig medewerkers van deze vestiging zijn meeverhuisd naar Nijkerk. Vreugdenhil was aanvankelijk van plan om zich te vestigen op Columbiz Park in Barneveld, maar omdat dit terrein niet snel genoeg van de grond kwam, werd naar Nijkerk uitgeweken.

Open werkplekken

Het nieuwe kantoor straalt vooral ook kwaliteit uit. Denk aan de transparante en moderne vormgeving, het materiaalgebruik en de inrichting van de tuin. Van binnen nodigt het gebouw medewerkers uit om elkaar op te zoeken. Er zijn veel open werkplekken, verschillende soorten overlegruimtes en faciliteiten die dat én flexibel werken mogelijk maken.

Nieuw jasje
,,De officiële opening van het nieuwe kantoor was direct het moment om heel Vreugdenhil in een nieuw jasje te steken. De nieuwe look & feel, die terugkomt in het logo en de huisstijl, past beter bij het huidige Vreugdenhil Dairy Foods en dat van de toekomst: de hoogste kwaliteit melkpoeder, gericht op samenwerking met onze stakeholders en een duurzame bedrijfsvoering.’’

www.vreugdenhil.nl

Geplaatst op: 16-02-2016