VDB recreatie groep blaast Nijkerks strand nieuw leven in

NIJKERK – VDB Recreatiegroep heeft de exploitatie van het strand en parkeerterrein van recreatiegebied Nieuw Hulckesteijn overgenomen. Onder de naam Nijkerk aan Zee moet het dé plek worden waar Nijkerkse gezinnen, bedrijven en bruidsparen komen ontspannen.

De eerste stap in die richting werd begin oktober al gezet. Tijdens een spectaculaire dinnershow met René Froger werd het bestaande restaurant aan het strand omgedoopt tot Strandhuys Nijkerk. ,,De komende tijd gaan we de link tussen het restaurant en het strand verder versterken”, vertelt Marleen Grotenhuis van VDB recreatie groep. ,,Wij gaan bovendien het strand onderhouden en leuker maken. Ik kan nog niet al te veel over de plannen vertellen, maar het wordt in ieder geval een mooi, schoon en gezellig familiestrand.”

Met het strand mikt VDB recreatie groep niet alleen op Nijkerkers, voor wie dit het dichtstbijzijnde strand wordt, maar ook op recreanten uit onder meer de Randstad. Bovendien kunnen bruidsparen voortaan ook trouwen aan het water. Strand Nijkerk aan Zee is namelijk een officiële trouwlocatie geworden van de gemeente Nijkerk. ,,Bruidsparen mogen elkaar op het strand het ja-woord geven en kunnen hun huwelijksfeest vervolgens in Strandhuys Nijkerk houden. Een beetje Ibiza, maar dan dichtbij huis”, aldus Grotenhuis.
Ook voor de zakelijke markt heeft VDB recreatie groep volop plannen. ,,Denk aan de mogelijkheid van een bedrijfsfeest in Strandhuys Nijkerk in combinatie met buitenactiviteiten die we via VDB Outdoor aanbieden.”

Nijkerkers hoeven niet tot de zomer te wachten om kennis te maken met het vernieuwde gebied. Op 18 december vindt een winterfair plaats bij Strandhuys Nijkerk. Bovendien kunnen hondenbezitters er tussen 1 oktober en 30 april terecht voor een strandwandeling, waarbij hun viervoeter los mag lopen.

nijkerkaanzee.nl

Geplaatst op: 03-11-2016