Van den Tweel verkoopt supermarkten op Antillen

NIJKERK – Gerard van den Tweel heeft zijn vijf supermarkten op Curaçao, Bonaire en Aruba verkocht aan de Jamaicaanse supermarktondernemer Gassan Azan.

Er is geen overnamesom bekend gemaakt. Volgens het Antilliaans Dagblad blijven de circa 600 medewerkers (inclusief uitzendkrachten) in dienst en verandert er ook voor klanten van de Antilliaanse supermarkten niets. De Nijkerkse supermarkttycoon doet zijn winkels op de eilanden van de hand in verband met zijn leeftijd. Van den Tweel is inmiddels 73. Zijn kinderen willen focussen op de bedrijven in Nederland. Van den Tweel blijft als adviseur de komende jaren nog wel verbonden aan de Antilliaanse winkels.

Imperium
Van den Tweel houdt ondanks de verkoop nog een aardig imperium over. Zijn Van den Tweel Groep omvat meerdere supermarkten in Nederland, waaronder die in Nijkerk. Ook bezit Van den Tweel slijterijen (Gall & Gall), drogisterijen (Etos) en is hij de eigenaar van Ampt van Nijkerk, Hart van Hollans en De Loods in Nijkerk. Overzees blijven de Bonaire Foodgroep en een supermarkt annex groothandel in Suriname onderdeel uitmaken van de groep. Verder verhuurt Van den Tweel het nodige vastgoed in Nijkerk. Bij het conglomeraat werken circa 1200 medewerkers. Volgens het Financieel Dagblad kwam de omzet van de Van den Tweel Groep in 2016 uit op 162,5 miljoen euro.

vandentweelgroep.nl

Geplaatst op: 25-06-2018