Van den Tweel vergroot winkelbelang in Nijkerk

NIJKERK – De Nijkerkse ondernemer Gerard van den Tweel heeft winkelcentrum Oosterpoort overgenomen van vastgoedontwikkelaar Aprisco.

Winkelcentrum Oosterpoort telt circa 8.500 vierkante meter aan commerciële ruimten. Ook de onderliggende parkeergarage en naastgelegen eierhal zijn inbegrepen in de deal. Eerder dit jaar kocht de Van den Tweel Groep – waar 1800 medewerkers werken – al het winkelcentrum Paasbos en de winkelruimten aan de Brede Beek in Nijkerk. Volgens Van den Tweel past de overname in de strategie van zijn vastgoedtak. De overname heeft ook een persoonlijk tintje: Van den Tweel werd geboren op de plek waar nu winkels staan.

De Nijkerkse ondernemer ziet naar eigen zeggen kansen om het winkelgebied ‘een flinke boost’ te geven. “Met meer dan vijftig jaar ervaring als ondernemer heb ik goede ideeën over welke mix van winkels een binnenstad nodig heeft. Deze stad waarin ik ben opgegroeid en met mijn bedrijf groot ben geworden gaat mij bovendien aan het hart. Ik zie mijn aankopen dan ook vooral als het investeren in een stad die het verdient om weer snel een bruisend en met aantrekkelijke winkels gevuld centrum te krijgen.”

Geplaatst op: 05-09-2019