Van den Tweel hoofdsponsor V.V. Sparta

NIJKERK – Van den Tweel Vastgoed is vanaf het komende voetbalseizoen de hoofdsponsor van V.V. Sparta Nijkerk. Met het plaatsen van zijn handtekening onder het sponsorcontract start Gerard van den Tweel een vijfjarig hoofdsponsorschap.

Gerard van den Tweel: “Als Nijkerker in hart en nieren vind ik het belangrijk in mijn geboortestad de verenigingen te ondersteunen en maatschappelijk betrokken te zijn. Om die reden sponsoren wij al jaren veel clubs en instanties in Nijkerk, waaronder de voetbalclubs Sparta Nijkerk, N.S.C. en Veensche Boys.” Van den Tweels verbondenheid met de Nijkerkse gemeenschap is dus groot. Hij is er geboren en getogen en zijn concern vond er zijn oorsprong. Bovendien is hij ereburger van de stad.Het bedrijf van Van den Tweel startte in 1905 in Nijkerk als handel in levensmiddelen. Deze levensmiddelenhandel is inmiddels uitgegroeid tot een dynamische bedrijvengroep met ruim 1300 medewerkers. Hoewel de retailtak nog steeds een belangrijk onderdeel is van de groep, met o.a. Albert Heijn Nijkerk, is ervoor gekozen Van den Tweel Vastgoed hoofdsponsor te maken. De vastgoedtak van de groep heeft namelijk een flinke groei doorgemaakt in de afgelopen jaren en verdient daarom wat meer aandacht. Vorig jaar werden o.a. de winkelcentra Oosterpoort, het Paasbos en de commerciële winkelruimten aan de Brede Beek aangekocht. Ook dit jaar is de vastgoedportefeuille flink uitgebreid in de regio en worden diverse bouwprojecten ontwikkeld.
De Nijkerkse voetbalclub is uiteraard bijzonder ingenomen met het feit dat Van den Tweel Vastgoed vanaf het komende seizoen hoofdsponsor zal zijn voor een periode van vijf jaar. Nico Fiegen namens de club: “Het is natuurlijk altijd goed nieuws als we een onderneming bereid vinden hoofdsponsor van onze club te worden en het is extra mooi dat we wederom een Nijkerks bedrijf kunnen presenteren. Wij streven al jaren een langetermijnbeleid na, dus het is bijzonder fijn dat dit ook voor een langere periode is.” Het meerjarenplan van de voetbalclub heeft ertoe geleid dat de club de afgelopen maanden op de drempel van het hoogste amateurniveau van Nederland (2e divisie) stond. De door corona stopgezette competitie gooide helaas roet in het eten. Mede door toedoen van een enthousiaste Businessclub, waarvan Van den Tweel overigens al jaren lid is als Diamantsponsor, brengt zij jaarlijks een meer dan representatieve spelersgroep op de been. Een betrokken hoofdsponsor is daarbij onontbeerlijk.Overigens komt hiermee ook een einde aan het zevenjarige hoofdsponsorschap van BONI. Sparta Nijkerk hecht er waarde aan te wijzen op het feit dat Van den Tweel zich bij het aangaan van de verbintenis uiterst soepel heeft opgesteld en kan melden dat het een en ander in goede harmonie gegaan is. “Dat is erg prettig want wij zijn natuurlijk ook BONI erg veel dank verschuldigd voor hun steun gedurende de afgelopen jaren.”

Geplaatst op: 25-06-2020