Univé vergoedt je gehackte mobiel en pc

Virussen, phishing, hacken, ransomware; de wereld verandert en de risico’s voor onze klanten ook. Inmiddels worden al twee keer zoveel mensen getroffen door cybercriminaliteit als door fietsdiefstallen.

Univé komt daarom als eerste verzekeraar met Zorgeloos Online: een ‘kastje’ om problemen te voorkomen, een hulplijn voor als het misgaat en een schadevergoeding voor als je apparaat niet meer te redden is.

Met ‘Zorgeloos Online’ krijgen klanten een ‘kastje’, de F-Secure SENSE; een beschermingswal die alle internetverkeer van alle apparaten in huis beschermt tegen internetcriminelen die bijvoorbeeld virussen verspreiden, aan phishing doen en hacken. Een meegeleverde app beschermt apparatuur buitenshuis.

Wat als er toch iets gebeurt?
Dan is er een hulplijn bemand door technici om je te helpen in het geval het toch misgaat. En als een mobiel, laptop of pc alsnog onherstelbaar beschadigd raakt, kun je aanspraak maken op een vergoeding tot 5.000 euro. Mocht er door apparaten schade ontstaan bij anderen, dan is Zorgeloos Online beschermd tegen cybercriminaliteit zoals virussen die apparaten onbruikbaar maken. De verzekering is bijvoorbeeld niet bedoeld voor online aankopen die mislopen. Daarvoor zijn al andere oplossingen beschikbaar.

Een ander probleem vormt ransomware, het ‘gijzelen’ van apparaten en accounts, waarbij alleen na betaling deze weer vrijgegeven worden. En weer een ander probleem is het misbruiken van het toenemend aantal online apparaten in huis voor bijvoorbeeld een aanval op websites (DDoS-aanval).

Geen gedoe meer met virusscanners
Uit onderzoek is gebleken dat mensen zichzelf wel beter willen beschermen, maar niet goed weten hoe. Gedoe met virusscanners werpt hoge drempels op en ze willen er ook niet teveel bij stil hoeven staan. Zorgeloos Online voorziet in deze behoefte. Voor een vast bedrag per maand ontvangen klanten het totale pakket aan maatregelen. Het gaat Univé om het voorkomen van risico’s, beperken van schade en verzekeren als het echt nodig is!

Nico Besselsen is Agrarisch Adviseur bij Univé Nijkerk. Je kunt hem bereiken via n.besselsen@unive.nl.

www.unive.nl/zorgeloosonline

Geplaatst op: 21-12-2017