Unica scoort grootste opdracht uit historie

HOEVELAKEN – Unica gaat de komende zes jaar het onderhoud uitvoeren aan 355 gebouwen en terreinen van Rijkswaterstaat in Midden- en Zuid-Nederland. Met de deal is een bedrag van tientallen miljoenen euro’s gemoeid. Het is de grootste opdracht ooit voor Unica Building Services, een van de takken van het bedrijf uit Hoevelaken.

De opdracht omvat beheer- en onderhoudswerkzaamheden aan 143 loodsen, 101 gebouwgebonden terreinen, 68 steunpunten, 20 historische woningen, 13 districtskantoren, 7 historische vuurtorens en 3 wegverkeercentrales. Bij een gedeelte van de locaties en gebouwen is tevens de beveilingsinstallatie, terreinverlichting en brandveiligheid onderdeel van de opdracht. Verduurzaming van het vastgoed is een belangrijk onderdeel van het contract. Hierbij past het verduurzamen van de kantoren conform de verplichting voor minimaal Label C in 2023 en voor het gehele areaal het realiseren van minimaal label A en een gastloze energievoorziening, beide in 2030.

Verduurzamen
Unica is één van de grootste technische dienstverleners van ons land en een belangrijke werkgever in de regio. Bij het bedrijf werken circa 2.200 medewerkers, verspreid over 14 vestigingen. De omzet van Unica kwam in 2017 uit op circa 398 miljoen euro. De komende jaren wil het bedrijf de inkomsten opkrikken naar zo’n 500 miljoen euro. Die groei moet vooral komen van de toenemende vraag naar duurzame gebouwen met slimme installaties. Vorig jaar kwam de technische dienstverlener in buitenlandse handen. Durfinvesteerder Triton kocht toen 51 procent van de aandelen van de familie Van Vliet.

unica.nl

Geplaatst op: 25-06-2018