Trainingscentrum voor (EU) arbeidskracht

NIJKERK – Covebo Group bouwt een testcentrum in Nijkerk om de kwaliteit van arbeidskrachten te verbeteren.
Tweederde van de ruim 8500 arbeidskrachten van Covebo wordt geworven in EU-landen. In het test- en trainingscentrum kunnen skills van uitzendkrachten getest worden om ze nog beter te kunnen matchen met opdrachten in sectoren als productie, logistiek, bouw en techniek. De kwaliteit en vaardigheden van Europese vakkrachten zijn vooraf lastig vast te stellen, zo stelt Covebo.Henk Buitink, ceo bij Covebo: “Veel bedrijven in zowel de bouw als technische sector hebben te maken met uitstroom, redelijk snel nadat iemand gestart is. Dit komt vooral omdat de kandidaat niet altijd over de juiste competenties of het juiste niveau beschikt, wat nodig is om het werk naar de maatstaven van de opdrachtgever te verrichten. Om onze dienstverlening verder te professionaliseren en af te stemmen op de verwachtingen van onze opdrachtgevers, bespreken wij met de klant op welke specifieke vaardigheden wij de kandidaten moeten testen.”

Buitink: “Ondanks ons grote aanbod is er nog steeds een enorm tekort aan technisch personeel voor veel profielen. Omdat wij één van de marktleiders zijn in de sectoren Bouw & Techniek en beschikken over een internationaal recruitment apparaat, kunnen wij heel eenvoudig in heel Europa kandidaten werven, en waar nodig, klaarstomen voor het werken in Nederland.” Ondanks COVID bleven veel vaklieden in Nederland. In maart van dit jaar was de verwachting dat door COVID veel vaklieden terug zouden keren naar het land van herkomst. Echter zijn veel van de Europese arbeidskrachten in Nederland gebleven. Inmiddels zien wij weer een groei in aantallen en starten er elke week weer meer kandidaten op. Inmiddels werken er elke dag via Covebo in Nederland meer dan 3000 vaklieden in de Bouw & Techniek en ruim 5500 in de Productie & Logistiek.

Geplaatst op: 10-09-2020