Torendruk viert 25-jarig jubileum

NIJKERK – Papier verleden tijd? Niet als het aan Torendruk ligt. In december bestond de zakelijke drukkerij van Nijkerk en omgeving 25 jaar.

Met de digitalisering waren het roerige tijden in de markt van uitgevers en drukkerijen. Ook bij Torendruk. Mede-eigenaar Freddy Bakker had vijf jaar geleden dan ook niet durven dromen van dit jubileum. “De cijfers in de grafische markt stagneren al jaren”, vertelt Bakker. “Gelukkig hebben we daar bij Torendruk nog steeds weinig van gemerkt. We bestaan 25 jaar en zijn sterker nu dan ooit.”

Torendruk is een allround drukkerij waar ondernemers terecht kunnen voor al hun drukwerk. Van huisstijlen tot gepersonaliseerde kaarten. De komende jaren blijft het bedrijf deze focus dan ook houden. De veranderingen in de markt brengen namelijk ook kansen met zich mee, legt Freddy uit. “Bedrijven zijn massaal overgestapt op het versturen van digitale nieuwsbrieven om kosten te besparen. Maar inmiddels lopen onze mailboxen zo vol dat een nieuwsbrief standaard wordt weggeklikt. Drukwerk daarentegen heeft een veel hogere attentiewaarde en levert dus veel betere resultaten op. We zien dan ook echt een verschuiving plaatsvinden. Langzamerhand komen ze weer bij ons terug voor drukwerk.”

Het team van Torendruk kijkt dan ook met een optimistische blik richting de toekomst. Wat niet verandert? Dat is de service. “Flexibiliteit is één van onze pijlers”, vertelt Freddy. “We handelen snel en lossen spoedopdrachten zo op. Afspraak is bij ons afspraak. Als wij iets beloven dan komt dat voor elkaar. Dat is ook onze kracht. Torendruk is op papier de beste en wil dat de komende jaren ook blijven.”

www.torendruk.nl

Geplaatst op: 05-03-2018