Stichting Schuiteman Accountants viert 12,5 jaar Wandelactiviteiten

NIJKERK – Op 26 oktober 2017 viert Stichting Schuiteman Accountants Wandelactiviteiten haar 12,5 jarig jubileum.

Een gezellige sportieve groep mannen en vrouwen die wekelijks de wandelschoenen aantrekt en uitkijkt naar het hoogtepunt van het jaar; het Schuiteman Accountants Wandelfestijn. De opbrengst van het festijn wordt jaarlijks geschonken aan een goed doel. Of het nu maandag, donderdag of zaterdag is, er is een grote kans om wandelaars van Stichting Schuiteman Accountants Wandelactiviteiten tegen het lijf te lopen in de omgeving van Voorthuizen. Met zo’n zestig leden wordt er wekelijks meerdere keren gewandeld en bereidt men zich voor op lange wandeltochten en een aantal leden zelfs op de Nijmeegse Vierdaagse.

Geschiedenis
Eind jaren negentig nam een team van Schuiteman-medewerkers meerdere keren deel aan de strijd om de Barneveldse Haan, een survivaltocht bestaande uit verschillende uithoudingsvermogende uitdagingen. Na enkele jaren de finish te hebben bereikt en diverse prijzen mee naar huis te hebben genomen, werd er gekozen voor het wekelijks en het gezamenlijk beoefenen van de wandelsport in een meer relaxte omgeving. Hiermee was het startsein voor het oprichten van de stichting, nu zo’n 12,5 jaar geleden, gegeven.

Wandelfestijn
Ook aan het begin van dit seizoen werd het jaarlijkse wandelfestijn georganiseerd. In een mooie bosrijke omgeving waren afstanden van 5 tot 40 kilometer uitgezet. Vanaf de vroege ochtend werden de eerste wandelaars gespot. Het weer zat mee, wat het plezier voor de honderden deelnemers extra onderstreepte. Met een drietal cheques met een totale waarde van 12.500 euro werd de opbrengst van het wandelfestijn geschonken aan drie regionale goede doelen. De wandelstichting kijkt met tevredenheid terug op een sportieve en geslaagde dag.
Wie benieuwd is naar de activiteiten van de stichting en een keer wil deelnemen, is van harte uitgenodigd om contact op te nemen voor meer informatie.

www.schuiteman.com
www.wandelactiviteiten.nl