‘Steun elkaar en koop lokaal’

NIJKERK – Bedrijvenkring Hoevelaken Nijkerk (BHN) roept ondernemers in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken op om zoveel mogelijk lokaal in te kopen en elkaar te helpen waar mogelijk is.

“Sinds een aantal weken beheerst het coronavirus ons leven en ons werk. Voor de een meer dan de ander, maar niemand ontkomt eraan; privé noch zakelijk.
Zakelijk gezien zijn het onzekere tijden en het eind is nog niet in zicht. Voor sommige bedrijven en zzp’ers is het lastig om het hoofd boven water te houden”, aldus voorzitter Gerke van der Zalk.

Behoud ondernemerschap
Door waar mogelijk diensten en producten in deze tijden te bestellen bij lokale bedrijven, kan je in deze tijden wellicht net het verschil maken voor bedrijven in zwaar weer en bijdragen aan het behoud van ondernemerschap en werkgelegenheid in Nijkerk en omgeving.

Initiatieven delen
De BHN steunt de versterkte focus op lokaal ondernemerschap door initiatieven van leden te delen via haar website en eventueel ook de digitale nieuwsbrief. Verder informeert de bedrijvenkring ondernemers over de steunmaatregelen van de rijksoverheid en de gemeente Nijkerk. Zo kunnen bedrijven die de omzet zien wegvallen gebruik maken van loonbetaling door de overheid en biedt de gemeente Nijkerk uitstel aan voor het betalen van lokale belastingen.

Geplaatst op: 17-04-2020