Speelgoedformule uit Hoevelaken sneuvelt

HOEVELAKEN – Speelgoedformule Jase & Joy uit Hoevelaken is één van de eerste lokale slachtoffers van de coronacrisis.

De formule werd vorig jaar geïntroduceerd door Retail-serviceorganisatie Euretco uit Hoevelaken. “Een nieuwe formule starten is een grote uitdaging, zeker in een uitdagende markt als de speelgoedbranche”, zegt Miriam de Bruin, Business Unit Manager Jase & Joy.

“Wij zijn bijzonder trots op wat er in korte tijd bereikt is, maar moeten ook realistisch zijn. Het vergt nog de nodige tijd en inspanning om Jase & Joy uit te laten groeien tot een volwaardige formule. De huidige crisis helpt daar niet bij en liet ons daarom helaas geen andere keus.”

Met Jase & Joy sprong Euretco in het gat dat ontstond na het faillissement van speelgoedreus Intertoys. De nieuwe speelgoedwinkels moesten zich gaan onderscheiden met ‘beleving en gevoel’. Zo waren er plannen voor speelgoedtestteams en was het idee dat klanten speelgoed in de winkels konden uitproberen.

Er hadden zich al diverse oud-Intertoysondernemers aangesloten bij de nieuwe formule. Euretco zet de activiteiten niet direct stop, maar zegt deze ondernemers helpen om hun winkel op een goede manier voort te zetten.

Geplaatst op: 17-04-2020