Samen voor een mooie binnenstad

Lange tijd was de rotonde waar de Vetkamp, Vrijheidslaan en Oranjelaan elkaar kruisen, niet of nauwelijks ingericht. Nu het verkeersplein eindelijk onder handen is genomen, past het helemaal in de sfeer van de Oosterpoort: chique, met een klassieke knipoog.

Al vrij snel na de realisatie van de rotonde zelf, heeft  Univé een balletje bij de gemeente opgegooid over de inrichting ervan. Later deed ook Rob Veltink dat, toen bekend was dat zijn Jumbo naar de Oosterpoort zou verhuizen. Het gaf hem de gelegenheid om op een passende manier iets meer exposure te realiseren aan de buitenkant van de supermarkt.

Geen grote gele reclameborden, wel een winkelwagen. Geert de Bruin van de gemeente Nijkerk herinnerde zich onze vraag van een aantal jaren daarvoor en betrok ons bij de plannen. Het idee van de uitvergrote boodschappenkar omarmden we direct, omdat we er vrij eenvoudig en subtiel een verwijzing naar ons logo en onze pay-off  (Daar plukt ú de vruchten van) aan toe konden voegen. Een mooie samenwerking was geboren en de winkelwagen met appel en peer vormen nu het pronkstuk van de rotonde.

Gerrit Bouw van Bouw Bulderweg Hoveniers moest wel even wennen aan de commerciële knipoog, maar vond een manier om deze te laten passen in het geheel. En hij krijgt terecht lovende reacties. Door de namen van Jumbo en Univé netjes in het hout van de rotonde te frezen, past deze commerciële verwijzing in het chique totaalplaatje. Het geheel werd dankbaar ontvangen door Aprisco, de projectontwikkelaar van het Oosterpoort-project, die een duit in het zakje deed. Ook met vrachtverkeer dat gebruik maakt van de rotonde is, op verzoek van bedrijven in de buurt, rekening gehouden. Al met al werd de inrichting van de rotonde een voorbeeld van een vruchtbare samenwerking. Ik hoop dat er nog veel projecten mogen volgen om ons centrum vitaal en aantrekkelijk te houden. Samen voor een mooie binnenstad!

Leendert Verduin
Vestigingsmanager Univé in Nijkerk