Rijden in een jongensdroom

Wie een BMW 323 Cabriolet niet bijzonder genoeg vindt, heeft de auto van Jacques de Gooijer nog niet gezien. Als eigenaar van Bandenservice Nijkerk kon hij niet anders dan zijn cabriolet voorzien van prachtige velgen. “Deze auto geeft mij zo’n goed gevoel.”

Groot fan van BMW?
“Nee eigenlijk niet. Wel was ik al lange tijd op zoek naar een cabrio. Mijn leverancier hield het in de gaten en drie maanden geleden ontving ik bericht van hem. Hij stuurde een link door van een auto die precies aan mijn wensen voldeed. Dat was deze BMW 323 Cabrio. Ik heb hem gelijk gevraagd om langs te komen met de auto. We hebben een rondje gereden en toen wist ik dat dit dé auto zou worden.”

Hoe zag dat wensenlijstje eruit?
“Eén van mijn wensen was dat het een cabriolet moest zijn. Een auto met een open dak is eerlijk gezegd écht een jongensdroom. Ik houd van de buitenlucht en vind het heerlijk om met open dak te rijden. Dat kan gelukkig in Nederland ook al snel. Daarnaast wilde ik ook het liefst een zescilinder, want dat is een echte fijne motor. De BMW 323 Cabriolet had het allebei, dus mijn keuze was snel gemaakt!”

Is jouw rijstijl ook ‘turbo’?
“Ik houd van flink doorrijden, maar ik ben ook een hele nette rijder. Ik ben een gezinsman en heb drie kinderen. Als ik met mijn gezin op pad ga rijd ik altijd in een Volkswagen Touran. Een echte gezinsauto. Dan rijd ik natuurlijk ook niet zo hard. Maar als ik alleen in mijn cabriolet rijd vind ik het wel lekker om snelheid te maken. Ook moet ik eerlijk bekennen dat ik niet veel in de auto zit. Op jaarbasis denk ik dat ik in totaal 15.000 kilometer maak. Vroeger reed ik veel meer. Mijn vrouw en ik hebben tien jaar lang een bandenservice in Amsterdam gehad. Toen reed ik elke dag van Nijkerk naar Amsterdam. Maar sinds 2013 is ons bedrijf verhuisd naar Nijkerk.

Hoe belangrijk is een auto voor jou als eigenaar van een bandenservice?
“Ik vind het eigenlijk niet zo belangrijk waar ik in rijd. Het is natuurlijk wel een statussymbool, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik vind het véél belangrijker welke wielen en banden er onder mijn auto liggen. Dat maakt je auto namelijk persoonlijk. Als iedereen in de straat een BMW 3-serie heeft en jij hebt er andere banden met mooie velgen onder laten leggen, dan val je echt wel op. Het eerste wat ik dan ook gedaan heb is de banden van mijn auto gewisseld. Er zitten nu écht gave banden onder met prachtige velgen. Daar ben ik wel trots op!”

En, heb je nog een droomauto?
“Uiteraard! Voor mij is de Porsche 911 Cabrio nog wel een droomauto. Dat is echt een heerlijke rijdersauto. Die auto zou ik héél graag willen, maar ik ben ook erg blij met mijn BMW, dus daar houd ik het voorlopig even bij!”

BB-Gooijer4 (Medium)

Geplaatst op: 26-10-2017