Restaurants De Roode Schuur in handen horecatycoon

NijKERK – Arjan van de Pol verkoopt Gasterij De Roode Schuur en Restaurant Meadows aan Meyer Beheer. Hij blijft het hotel wel zelf exploiteren.

Meyer Beheer – opgericht door Laurens Meyer – is een horecagroep waaronder 28 restaurants, eetcafés en cafés vallen. In totaal werken er ruim 1.000 medewerkers bij de verschillende bedrijven van de groep. De omzet bedroeg vorig jaar 36 miljoen euro, volgens vakblad Misset Horeca. Daarmee is Meyer Beheer één van de grootste horecabedrijven van Nederland. Meyer Beheer gaat restaurant Meadows verbouwen tot een grand café met een huiselijke sfeer. Dat gebeurt begin volgend jaar.

De opening van het nieuwe grand café Moeke vindt plaats maart of april 2018. “Bij Moeke ben je de gehele dag welkom voor een kop koffie op het terras, een goede borrel, vergadering of feest. Op de kaart staan meer dan 60 speciaalbieren en heerlijke gerechten die voor jong en oud herkenbaar zijn die de hele dag geserveerd zullen worden.” Moeke is één van de formules van Meyer Beheer. Er zijn al Moeke-vestigingen in Breda, Delft en Rhenen. De Meyer Groep wil de formule de komende jaren uitrollen in zo’n twintig plaatsen in Nederland.

Geplaatst op: 21-12-2017