Pand Slingerland Bouw naar Van Gelder Groep

NIJKERK – Van Gelder Groep B.V. uit Elburg heeft het pand van het failliete Slingerland Bouw op bedrijventerrein Watergoor overgenomen.

Het gaat om een kantoorgebouw van 1.517 m2 en een bedrijfshal van 1.487 m². Het totale perceel aan de Sluiswachter meet 13.285 m² en biedt nog ruimte voor uitbreiding in de toekomst. Van Gelder – opgericht in 1916 – is een grote speler in de grond-, weg- en waterbouw. Daarnaast is het familiebedrijf actief in onder meer engineering, treinbeveiliging, telecom, bekabeling en verkeerstechniek. Er werken ruim 700 medewerkers bij Van Gelder, dat vorig jaar een omzet noteerde van 305 miljoen euro en een winst van 7,2 miljoen euro. Helemaal nieuw in Nijkerk is het bedrijf niet. Van Gelder is ook eigenaar van Asfaltcentrale Nijkerk, waar asfalt geproduceerd wordt voor infraprojecten. Het bedrijf heeft meerdere vestigingen in Nederland en een locatie in Duitsland.  Slingerland Bouw ging in oktober 2015 failliet. Een maand later nam Bouwbedrijf Roelofs & Haase uit Rijssen het bouwbedrijf over. In eerste instantie gaf Roelofs & Haasse aan dat het vanuit de Nijkerkse vestiging van Slingerland Bouw zou gaan opereren, maar daar is het dus op teruggekomen.

Geplaatst op: 28-04-2016