Op zoek naar een bestemming voor 108.000 m2

NIJKERK – De leegstand van bedrijfspanden in Nijkerk neemt toe. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Begin vorig jaar stonden er 120 industriële bedrijfspanden, 80 kantoren en 50 winkels te koop of te huur. Samen 250 panden. Een jaar eerder waren dat er nog maar 190 volgens het CBS.
Ook als je kijkt naar het aantal beschikbare vierkante meters is een stijging van de leegstand te zien. Begin 2016 was 12 procent van de kantoormeters niet ingevuld. Een jaar eerder was dat nog 10 procent. Op bedrijventerreinen nam de leegstand van industriële bedrijfspanden toe van 9 naar 11 procent. In de winkelstraat stond 6 procent van het vloeroppervlak leeg, tegenover 4 procent in 2015.

Vastgoedeigenaren zochten begin 2016 samen naar een invulling voor ruim 108.000 m2 aan bedrijfsruimte. Dat is een gebied ter grootte van ongeveer 22 voetbalvelden. Het is niet bekend hoe de leegstand zich sinds het begin van 2017 ontwikkeld heeft. Een overzicht aan beschikbare bedrijfspanden op Funda Business laat echter zien dat ondernemers nog altijd ruime keus hebben.

Geplaatst op: 08-05-2017