Ondernemer Nico Fiegen heeft al jarenlang een BMW-tik

Hij heeft naar eigen zeggen een echt BMW-tik en rijdt (sinds november) in zijn tiende BMW, wat de vierde X5 is. Eén ding is duidelijk, voor Nico Fiegen, directeur en eigenaar van IMC Computer Products in Nijkerk, is er maar één business bolide. Maar als het een blok aan zijn been wordt, zou hij er zó afstand van doen. “Het is maar een auto.”

Weer een BMW X5 dus.
“Klopt, dit keer een carbonzwarte en een vrij jonge ook. Ik heb altijd BMW gereden. Als jongetje droomde ik er al van. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, het zit gewoon in me. In deze auto stap je niet in, je trekt hem aan.”

Ooit wat anders gereden?
“Ik ben ooit vreemdgegaan met een Audi A6. Een fantastische auto, maar het is geen BMW.”

Is een business bolide belangrijk in jouw branche?
“Ik vind het zélf belangrijk. Met deze auto kietel ik mezelf een beetje. Ik ben niet iemand die buitensporige dingen doet en ik vind gewoon dat ik in een mooie auto mag rijden. Gelukkig vindt mijn vrouw dat ook, want eigenlijk hebben we de ruimte in deze auto niet meer nodig.”

Krijg je reacties op deze auto?
“Hij springt wel in het oog, dus dat gebeurt inderdaad regelmatig. Mijn zoon vertelt me vaak dat zijn vrienden er vol enthousiasme naar staan te kijken. Ik vind hem ook mooi, maar in de technische specs heb ik verder geen interesse. Van mijn vorige BMW heb ik één keer de motorkap open gehad en dat was om de ruitensproeiervloeistof bij te vullen. Ik weet nog net dat deze auto een vermogen heeft van 256 pk, maar daar houdt het mee op.”

Welke muziek klinkt er uit de speakers?
“Heel cliché misschien, maar ik draai van alles. Van Nederlandstalig tot hardrock. Ik ben een enorme fan van Supertramp en The Eagles, dus die komen vaak langs. Vroeger had ik een gebrand cd’tje in de auto die ik het ‘grote order cd’tje’ noemde. Als ik een succesvolle opdracht had binnengehaald knalde ik die erin om mijn overwinning te vieren.”

Ben je een hardrijder?
“Ja, ik heb al talloze bekeuringen gehad en kan zo aanschuiven bij de kerstborrel van het CJIB, haha. Maar heel irritant natuurlijk, die boetes. Ik word er elke keer weer chagrijnig van, gewoon omdat het zonde is van je geld. Eigen schuld natuurlijk. Maar deze auto rijdt zo perfect, je hebt het gewoon niet in de gaten als je hard gaat.”
Nico Fiegen BB detail
Nog een droomauto in gedachten?
“Ik heb wel eens gedroomd van een Ferrari en ook nog wel eens overwogen om een 20 jaar oud model aan te schaffen, maar zo’n freak ben ik dus kennelijk ook niet Te veel technisch gedoe ook. Laat mij maar lekker in een mooie BMW rijden, dat past het beste bij mij.”

Geplaatst op: 23-12-2016