Nijkerkse restaurants beloond

NIJKERK – Sinds deze maand sieren op de gevels van twee Nijkerkse horecagelegenheden het logo en naambord van Euro-Toques. Alberto’s Italian en Restaurant De Salentijn kregen het predicaat vanwege hun menukaart vol met verse regionale en seizoensgebonden producten.

De twee restaurants in Nijkerk sluiten zich hiermee aan bij een groeiend aantal horecagelegenheden in Nederland waar ambachtelijk wordt gekookt op basis van de regionale keuken. Euro-Toques Nederland is voor liefhebbers hiervan al bijna 30 jaar het herkenbare baken in de culinaire wereld. Drie sterren-chef Paul Bocuse riep drie decennia geleden koks op een dam op te werpen tegen het gebruik van kunstmatige toevoegingen in het eten. Koks die gehoor gaven aan deze oproep en schriftelijk verklaarden zich te houden aan de ‘Code van Eer’ mogen lid worden van Euro-Toques. In deze ‘Code van Eer’ is nadrukkelijk opgenomen dat de leden gebruikmaken van natuurlijke, bij voorkeur streek- en seizoengebonden producten. Op de website euro-toques.nl is een digitaal magazine te vinden met daarin alle aangesloten restaurants vermeld.

Geplaatst op: 23-06-2016