Nijkerkse online super groeit door

NIJKERK – De Nijkerkse online supermarkt Picnic gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in Utrecht. Het is een belangrijke stap op weg naar landelijke dekking.

Picnic huurt sinds de lancering in 2015 magazijnruimte bij inkooppartner Boni in Nijkerk. Vanuit het Nijkerkse magazijn worden lokale hubs bevoorraad in plaatsen waar Picnic boodschappen bezorgt. Daar komt dus nu een tweede distributiecentrum bij. Op termijn moeten dat er zo’n vijf worden.
Picnic kreeg eerder dit jaar een flinke kapitaalinjectie. Een aantal Nederlandse investeerders stak 100 miljoen euro in de online supermarkt. Met de miljoenen wil Picnic in drie tot vijf jaar een landelijke dekking realiseren.

Ondertussen groeit de nieuwe bezorgdienst sterk, bleek onlangs uit het Koopstromen Onderzoek 2016 van I&O Research. Het aantal mensen dat online zijn dagelijkse boodschappen doet steeg overal, maar nergens groeide het marktaandeel zo hard als in Amersfoort, waar Picnic anderhalf jaar geleden begon. De onderzoekers spreken dan ook van ‘het Picnic-effect’.
Picnic bezorgt inmiddels met meer dan 140 wagentjes de boodschappen bij ruim 40.000 klanten in onder meer Amersfoort, Utrecht, Delft, Ede en Almere. Onlangs kwamen daar ook Delft, Rijswijk, Voorschoten, Den Haag, Vlaardingen, Schiedam, Ede, Veenendaal en Zoetermeer bij. Picnic denkt dit jaar al werkgelegenheid te bieden aan 2.000 mensen. Dat moet op termijn oplopen naar 10.000 arbeidsplaatsen.

Geplaatst op: 05-09-2017