Nijkerks T-shirt steuntje in rug voor kledingwinkels

NIJKERK – Nijkerkse retailers hebben het deze maanden zwaar. Een aantal creatieve ondernemers en kledingwinkels lanceerden daarom een nieuwe hyperlokale Nijkerkse kledinglijn, waarmee consumenten hun favoriete winkel kunnen steunen.

De shirts zijn ontworpen door Judith Glissenaar en dat leverde een zeer stijlvolle collectie op. Consumenten kunnen bijvoorbeeld een shirt met het gemeentewapen van Nijkerk, de stadsplattegrond of een silhouet van de Nijkerkse toren bestellen. Bedrijven kunnen de shirts eventueel ook laten bedrukken met hun logo.Een shirt kost 49,95 euro. Daarvan gaat 15 euro naar de lokale winkelier. Consumenten kunnen zelf aangeven welke winkel ze willen steunen. De collectie is verkrijgbaar tot uiterlijk 1 juni via de website solidair2020.nl.

Succesvolle lancering
Het lokale shirt lijkt een schot in de roos. In de eerste paar dagen werden er direct zo’n 50 stuks verkocht, vertelt Gerrit Hopster van Online Leadbox. Zijn bedrijf maakte de website en verzorgt de online marketing voor de shirts. Het concept komt van collega-ondernemer Marcel van Ravenhorst, mode-ondernemer en retailcoach. De shirts worden bedrukt en geleverd door Mieneke Pol van Ropaflex.

Belangeloos
Alle betrokken ondernemers werken belangeloos mee aan het project. Ze krijgen alleen een vergoeding voor de gemaakte onkosten zoals marketingbudget, inkoop, drukken en verzenden.

www.solidair2020.nl

Geplaatst op: 17-04-2020