Nijkerks bureau ontwikkelt supersize smartphone

NIJKERK – Mobieltjes staan erom bekend dat ze handzaam zijn, maar Co-Creatie Buro uit Nijkerk heeft een werkende smartphone ontwikkeld van bijna twee meter(!) hoog.

“Het is inderdaad geen exemplaar dat je makkelijk in je zak steekt”, lacht Tyno Koelewijn, commercieel directeur van Co-Creatie Buro uit Nijkerk. De gadget die luistert naar de naam Supersize Smartphone is in eerste instantie ontwikkeld voor PON VW en wordt ingezet in de showroom om bezoekers te informeren. Koelewijn: “Voor onze klanten zijn we voortdurend op zoek naar creatieve en opvallende communicatiemiddelen. Dit is een mooi voorbeeld waarbij we een brug hebben geslagen tussen online en offline. Wie een auto koopt, oriënteert zich vaak op internet om vervolgens in een showroom te gaan kijken.”

De Supersize Smartphone heeft (bijna) alle functies van een normale smartphone en draait op Android. Verkopers kunnen samen met de klant de de verschillende apps demonstreren die tegenwoordig vaak ingezet worden in moderne auto’s. Bij alle vestigingen van Muntstad wordt hier inmiddels veelvuldig gebruik van gemaakt. “Een manier om de showroomervaring te versterken dus en de klant heel laagdrempelig te bedienen.”

Van de Supersize Smartphone zijn inmiddels meerdere exemplaren verkocht en de gadget is al veelvuldig ingezet op expobeurzen en evenementen. Co-Creatie Buro is gevestigd aan de Amersfoortseweg en legt zich toe op visuele (retail)marketing en communicatie.

www.co-creatieburo.nl

Geplaatst op: 10-01-2017