Nijkerk schittert op rode loper

NIJKERK – Zo’n 170 regionale ondernemers woonden eind november de Rodeloperdag in Nijkerk bij. De bijeenkomst stond dit jaar in het teken van Vitaliteit.

De Rodeloperdag is een initiatief van 9 gemeenten in de regio Amersfoort en regionale bedrijvenkringen. Doel van de dag is om de regio beter te leren kennen, elkaar te informeren en inspireren en te laten zien dat ondernemers hier gewaardeerd en welkom zijn.

Burgemeester Renkema verwelkomde aan het begin van de middag de deelnemers aan de bustour. Daarna vertrokken vier bussen voor een tour langs zeer uiteenlopende bedrijven in Amersfoort, Barneveld, Leusden, en Woudenberg. Wethouders uit alle 9 regiogemeenten namen deel aan de bustour.

Netwerkprogramma
Later op de middag startte een netwerkprogramma met als thema Vitaliteit. Onder leiding van dagvoorzitter Arnoud Leerling vertelden vertegenwoordigers van Bieze, Excellent en Senta over hoe zij hun medewerkers aan zich binden en fit houden. Medewerkers met een gezonde leefstijl zijn immers mentaal en fysiek fitter, meer in balans en presteren daarom beter, waardoor ze beter met veranderingen om kunnen gaan.

Wethouder Broekman benadrukte nog eens dat de Foodvalley en de regiogemeenten grensontkennend samenwerken en elkaar versterken. De wethouder gaf daarbij aan dat zij erg trots is op de prachtige en innoverende foodbedrijven in de regio waar gezond voedsel voor binnen- en buitenland wordt geproduceerd.
Na deze inspirerende voorbeelden konden deelnemers aanvullende kennis opdoen bij diverse kramen. Hier kreeg men informatie over vitaliteit, fysiek, mind en lifestyle.

Geplaatst op: 05-12-2019