Nieuwe Texaco in Nijkerk ‘gemaakt van glas en bamboe’

NIJKERK – Het nieuwe Texaco-tankstation op de Akersloot 9 wordt op 4 maart officieel geopend. Het station heeft een markant ontwerp met een gebogen glazen pui en Y-vormige luifel. Het is hiermee het tweede tankstation in deze moderne stijl, na Texaco Leidsche Rijn.

De nieuwbouw van het Texaco-tankstation startte half november en nadert de voltooiing. Het station heeft drie pompeilanden waaraan zes auto’s tegelijkertijd kunnen tanken. Het middelste eiland is tevens geschikt voor vrachtwagens. De bemande Texaco-vestiging biedt naast een Go Fresh-shop van honderd vierkante meter, ruimte aan drie wasboxen en een wasstraat.
Nijkerk is de tweede plaats in Nederland waar een Texaco-station in deze stijl is gebouwd. Het pand is opgebouwd uit grote elementen glas en bamboe en heeft een rank gedetailleerde luifel uitgevoerd met industriële materialen. Deze combinatie zorgt voor een unieke compositie en doet recht aan de omgeving en de functie van het gebouw, aldus Texaco.

Geplaatst op: 16-02-2016