Nieuwe poging om BIZ in te voeren

NIJKERK – Er komt mogelijk toch een bedrijveninvesteringszone (BIZ) in Nijkerk. De initiatiefnemers doen binnenkort nogmaals een poging om voldoende ondernemers achter het plan te scharen.
De BIZ moet ervoor zorgen dat alle ondernemers in de binnenstad gaan meebetalen aan activiteiten die bijdragen aan de aantrekkingskracht van het centrum. De jaarlijkse bijdrage is minimaal 350 en maximaal 950 euro, afhankelijk van de waarde van het bedrijfspand. De iniatiefnemers schatten dat daarmee jaarlijks een budget van zo’n 80.000 euro vrijkomt. Een eerdere poging om een BIZ in te voeren strandde op gebrek aan draagvlak. Door nu alleen draagvlak te meten onder gebruikers, hopen de initiatiefnemers de BIZ er wel door te krijgen. Met de vastgoedeigenaren wordt in ander verband nagedacht over een bijdrage aan de binnenstad. In februari vindt de draagvlakmeting onder winkeliers plaats. De BIZ wordt ingevoerd als minimaal de helft van de ondernemers stemt en daarvan tweederde voor de BIZ is. De BIZ krijgt dan een looptijd tot 2023.

Geplaatst op: 14-12-2018