Marie-Louise Roozeboom: ‘Lekker om flink door te rijden’

Met snelle service en een zonnig terras weten veel Nijkerkse ondernemers Eetcafé Old Niekark te vinden voor een smakelijke lunch. Behalve haar bedrijfsvoering is ook de rijstijl van eigenaresse Marie-Louise Roozeboom pittig. “Laat mij maar lekker doorrijden.”

Vertel, waarom een Grand Cherokee?
“Mijn partner had er eentje. Een paar jaar geleden reed ik voor het eerst in haar auto, en sindsdien ben ik verkocht. Mijn vorige auto was ook al een Grand Cherokee en sinds anderhalf jaar heb ik deze zwarte Limited Grand Cherokee. Het is echt een fijne auto. Alles zit erop en eraan. Dat is ideaal. Want ik gebruik de auto zowel zakelijk als privé. Voor Old Niekark moet ik vaak even wat spullen heen en weer brengen. De auto is zo groot dat ik altijd alles in één keer kan meenemen.”

Hoe omschrijf je jouw rijstijl?
“Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik een pittige rijstijl heb. Ik vind het gewoon lekker om flink door te rijden. De Grand Cherokee ligt zwaar op de weg en de zitting is hoog. Daardoor heb je veel meer overzicht dan in een lage auto. Dat is prettig als je snel én veel rijdt. Per jaar maak ik gemiddeld zo’n 30.000 kilometer. In de omgeving, maar ook in het buitenland. Voor vakantie, een werkgerelateerde trip of een combinatie van beide. Op zo’n trip nemen mijn partner en ik eigenlijk altijd mijn auto mee, want die is zuiniger dan die van haar. En zo maak je wel kilometers!”

Je hebt niet altijd in een Grand Cherokee gereden. Wat was je eerste auto?
“Mijn eerste auto was een Fiat Panda. Die kreeg ik op mijn 19e. Mijn oom had een autobedrijf en vond dit een leuke auto voor mij. Het was toen een vrij nieuwe auto. Er zat zelfs een trekhaak achter. Hij had nog geen duizend kilometer op de teller staan toen ik hem kreeg. Ik reed er ongeveer anderhalf jaar in toen ik een aanrijding kreeg. Niemand mankeerde iets. Behalve de Fiat Panda. Die was total loss.”

En wat is jouw droomauto?
“De Aston Martin. Ik vind die auto zó mooi. Sportief en snel. Helemaal op mijn lijf geschreven. Maar dan alleen als extra auto. Ik zou de Grand Cherokee nooit inruilen voor een Aston Martin. Vooral vanwege het gebrek aan ruimte. En ik ben nu ook erg gewend aan de Grand Cherokee.
Een auto is natuurlijk een vervoersmiddel om je van A naar B te brengen, maar het is voor mij wel meer dan dat. Ik vind dat Nico Fiegen dat zo mooi zei in Business in Nijkerk. Je stapt niet in een auto, die trek je aan. Ik snap helemaal wat hij daarmee bedoelt. Zo voelt de Grand Cherokee voor mij ook!”

Geplaatst op: 05-09-2017