Lokale streetfood in de prijzen

NIJKERK – Streetfood van hoge kwaliteit met pure smaken. Het is de nieuwste trend op culinair gebied. Albert Hotzky lanceerde eerder dit jaar al het foodtruck/bier-concept BAS, dat deze zomer werd bekroond met een award.

Stoer, puur en back to basic. Dat typeert BAS – afkorting voor Bad Ass Smoker & Beers and Steaks – een concept uit de stal van ondernemer Albert Hotzky, van Alberto’s Italian. Juist die pure manier van vlees bereiden leverde BAS de PreufAward op tijdens het culinair event Hét Preuvenement, dat onlangs in Barneveld plaatsvond en waar Hotzky restaurant De Babbel runt. ,,Een resultaat waar we ongelooflijk trots op zijn”, aldus Albert.

Foodtruck en bierconcept
De jury roemde het op hout gestookte vlees en de combinatie met regionale bieren. ,,Ons foodtruck- en bierconcept BAS springt in op de huidige foodtrend waarbij mensen terug willen naar de basis”, vertelt Albert. ,,Op onze bad ass smoker kunnen we barbecueën, roken, grillen én koken. We zijn altijd op zoek naar het beste kippenvlees, het meest malse rundvlees, het beste varkensvlees, et cetera. Maar dat hoeft geen luxe eten te zijn. Mensen willen liever een zeer smakelijke, pure maaltijd. En die bereiden we op de BAS. Eigenlijk kan elk soort maaltijd op de BAS worden bereid, mét die unieke rokerige smaak. De bad ass smoker is een sfeervolle, stoere sfeermaker op elk personeelsfeest, festival, braderie of bruiloft.”

www.badasssmoker.nl

Geplaatst op: 20-09-2016