Lokale betrokkenheid in coronatijd

NIJKERK – Internetondernemer Jan Muller van softwareontwikkelingsbedrijf Embite heeft de BHN-bestuurstaken overgenomen van Leendert Verduin (Univé). Hij gaat zich net als zijn voorganger richten op ledenwerving.

Het is niet de normale gang van zaken bij een bestuurswissel, maar door de coronamaatregelen is het momenteel niet mogelijk om met de leden bijeen te komen. “Alles loopt nu even anders dan anders”, vertelt Jan Muller. Hij is mede-oprichter van Embite. Een softwareontwikkelingsbedrijf dat zich richt op communicatie-, design- en marketingbureaus die zelf geen programmeurs in dienst hebben. “Wij helpen hen om complexe problemen met software op te lossen.”

Door de positieve contacten met lokale ondernemers kwam Muller terecht bij de BHN. “Lokale betrokkenheid vind ik heel belangrijk, zeker nu in deze coronatijd. Je ziet dat sommige bedrijven het momenteel heel erg zwaar hebben. Wel merk ik dat veel ondernemers een positieve instelling hebben. Samen de schouders eronder. Als BHN hebben we daar een klein steentje aan willen bijdragen met de horecabon, waarmee onze leden een leuke avond kunnen hebben bij één van de horeca-ondernemers. Want voor we weer als BHN bij elkaar kunnen komen, zitten we hoogstwaarschijnlijk alweer na de zomer.”

Wat Muller in zijn bestuurstermijn wil bereiken? “Ik wil de jonge ondernemers in Nijkerk actief gaan benaderen en mogelijk ook activiteiten gaan organiseren. In het verleden heb ik met Bart Nieuwenweg van Draad al eens de JON (Jonge Ondernemers Nijkerk) georganiseerd, daar zie ik zeker kansen voor de BHN.

www.embite.nl

Geplaatst op: 25-06-2020