Lokale bedrijfsleven grote steun voor Het Glazen Huys

NIJKERK – Zes dagen lang live radio en televisie maken voor het goede doel. Het Glazen Huys Nijkerk was voor de vijfde keer op rij een spektakel voor Nijkerk en omgeving. Dankzij betrokken vrijwilligers én ondernemers die het muzikale goede doelenproject een warm hart toe dragen.

Want behalve sponsoren die een geldbedrag schenken, zijn er ook veel sponsoren die hun diensten en producten inzetten en zo de kosten van het Glazen Huys Nijkerk flink drukken. Hoewel deze bedrijven niet met een cheque in beeld komen, zijn ze goud waard voor het slagen van het goededoelenproject én voor een mooie totaalopbrengst.

Afdeling Sign
Afdeling Sign (onderdeel van Co-Creatie Buro) bijvoorbeeld, hangt al vijf jaar op rij spandoeken op bij alle toegangswegen naar Nijkerk. Ook wordt door deze onderneming het Glazen Huys Nijkerk geplakt én maakt het de grote cheques die tijdens het eindfeest aan vertegenwoordigers van de goede doelen worden uitgereikt. Eigenaar Tyno Koelewijn: “Het is een mooi initiatief dat aansluit bij het nationale Glazen Huis, maar ook lokale goede doelen steunt. Wij omarmen de positieve vibe die dit project teweegbrengt in Nijkerk en willen dat graag ondersteunen. Daarom doen wij voor Het Glazen Huys Nijkerk waar wij goed in zijn: visuele communicatie op de plaats van het event en de route daar naar toe. Het succes van het project staat of valt met bekendheid. Wij zetten onze kennis en know-how in om meer bekendheid te genereren.”

Jumbo Veltink
Jumbo Veltink staat al sinds de eerste editie klaar voor de vrijwilligers die het Glazen Huys Nijkerk maken. Het komt de gastvrouwen en -mannen, callcentermedewerkers, cameramensen, technici, producers en presentatoren aan niets tekort tijdens de uren die zij zich inzetten voor het goededoelenproject. Er is ieder moment eten en drinken beschikbaar voor de crew. “Gaaf om te zien dat heel veel lokalo’s bij dit project betrokken zijn en zich vol gas inzetten. Ik weet hoeveel energie en tijd dat kost en dat het vanuit warme harten komt”, vertelt Rob Veltink. Naast het hart onder de riem voor de vele vrijwilligers, probeert hij ook elk jaar iets te doen dat direct bijdraagt aan de opbrengst. “Vorig jaar hebben we een uniek diner midden in de Jumbo aangeboden als veilingitem, dit jaar zijn we bezig een veilingavond voor NOV-leden te organiseren”.

Natura
De lijst met naturasponsoren is lang en hoewel deze bedrijven meestal niet met een cheque in beeld komen, zijn ze goud waard voor het welslagen van het project. De avondmaaltijd krijgen de vrijwilligers aangeboden door ’t Regthuys, waar zij ook al die jaren steeds te gast zijn met de hele crew. En ook bij pannenkoekenhuis De Waegh erboven wordt jaarlijks van de faciliteiten gebruik gemaakt. United, Multi AV en ID-DJ zetten naast mensen ook hun materialen in. De Inbouwhal en Como Campers zijn sinds het eerste jaar trouw in het aanbieden van unieke veilingitems. En dat alles live te volgen is op radio en tv, dankt het project aan omroepN, de lokale omroep.

Het Glazen Huys Nijkerk zette zich dit jaar in voor 3FM Serious Request en acht lokale goede doelen: Leergeld Nijkerk, Hello You, Hospice Nijkerk, Sint Nicolaascomité Nijkerkerveen, Voedselbank, Dierenambulance, Steunpunt Welzijn Ouderen Hoevelaken en Nijkerk voor Gruisor.

Geplaatst op: 21-12-2017

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Business in Nijkerk

Business in Nijkerk is een platform voor onafhankelijk zakennieuws. Tegelijkertijd hebben bedrijven in deze gemeenschap zelf ook zoveel nieuws te melden. Die boodschap voor hen formuleren is óók de missie van Business in Nijkerk.