Jonge ondernemer Tim de Gier opent slagerswinkel na overname

NIJKERK – “Het beste jongen. En veel succes!” Keurslager Tim de Gier heeft de felicitaties van de ene klant nog niet in ontvangst genomen of de volgende komt alweer binnen. Nieuwsgierig naar hoe de nieuwe slagerswinkel op het Wheemplein in Nijkerk is geworden.

Met het wegtrekken van zwarte doeken en doorknippen van een lint door zijn opa opende de jonge ondernemer maandag 3 april officieel de deuren van Keurslager Tim de Gier. Een mooi en emotioneel moment voor de jonge slager, die hiermee zijn eerste stappen zet als ondernemer.
Een onbekend gezicht is Tim de Gier zeker niet voor de Nijkerkse klanten. De afgelopen tien jaar was hij in dienst bij zijn voorganger keurslager Gert Jan Veenendaal. “Het werk en dit bedrijf bevielen me goed, maar de wens om ooit voor mezelf te beginnen zat er altijd al in”, vertelt De Gier. “Misschien dat ik dat van mijn opa heb, die ook ondernemer was. Maar feit is dat ik mijn eigen bedrijf wilde opbouwen. Want aan ambitie geen gebrek.”

Vernieuwende producten
De Gier had een duidelijk beeld van de richting die hij met de zaak op wilde. “Kwaliteit voor de juiste prijs. Dat is ook de slogan van de slagerij geworden. Ik wil mijn klanten laten zien dat er zoveel meer is dan de karbonade of het magere stukje rundvlees. Mensen bewust maken van al die verschillende varkensrassen en koeienrassen die er zijn. Kwaliteit proef je meteen. Ik wil mensen ook laten zien dat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn qua bereiding. Zo ga ik de big green egg verkopen, waarbij ik ook ieder weekend iets anders laat zien wat je daarop kunt bereiden. Ik wil vernieuwende producten introduceren, tegen eerlijke prijzen.”

De Gier pand (Medium)Financieringsplan
Zo duidelijk als zijn ideeën zijn over de invulling van de winkel, zo duidelijk wist De Gier ook hoe hij de financiering van de overname wilde regelen. “Ik kwam met een compleet financieringsplan bij Rabobank Randmeren”, lacht hij. “Eigenlijk wist ik al hoe ik het wilde hebben, maar de vraag is dan natuurlijk of de bank daar tegenover staat.”

De overname zat dan ook al enige tijd in de pijplijn. “In de afgelopen jaren zijn meerdere scenario’s de revue gepasseerd, waaronder een gefaseerde overname. Maar daar heb ik vanaf gezien. Ik wilde gewoon in één keer 100 procent van de aandelen van het bedrijf hebben. Zodat ik ook alle vernieuwingen kon doorvoeren die ik voor ogen had. In eerste instantie hebben we nog gesproken over financiering via één deel extern geld, één deel via de bank en één deel in de vorm van een achtergestelde lening via de oud-eigenaar. Die laatste optie is later afgevallen, mede omdat ik echt op eigen benen wil staan. Toen bleek de Rabobank ook bereid om dat deel te financieren.”

Bij Rabobank Randmeren werd De Gier gekoppeld aan Martijn Verwoert, accountmanager mkb. “Met Martijn had ik meteen goed contact. Hij was enthousiast over mijn ideeën en zag inderdaad dezelfde mogelijkheden als ik. Het financieringstraject verliep dan ook heel soepel, ik kan niet anders zeggen. Dat vind ik ook belangrijk. Ik wil snel kunnen schakelen, snel duidelijkheid of antwoord op vragen. Mijn focus ligt op de zaak, zeker nu in de opstartfase. Dus dan is het prettig als je weet dat de financiële kant in goede handen is.”

www.rabobank.nl/randmeren

Geplaatst op: 08-05-2017