Jecor zet zaken doen op zijn kop

Wethouder Patricia van Loozen (Lokale Partij) en gemeenteraadslid Kees van den Heuvel (VVD) hebben een bezoek gebracht aan Jecor Professioneel op de Tijsselingstraat, Het bedrijf heeft een andere manier van werken geïntroduceerd. Klanten en relaties worden verwelkomd aan de ontmoetingstafel. Ook is er ruimte voor werkplekken voor asielzoekers.

Ontmoetingsplekken
Jecor Professioneel,is een familiebedrijf en bestaat sinds 1975. Het is een handelsonderneming in ijzerwaren, gereedschappen, bouwbeslag en bedrijfskleding en wil zich onderscheiden ten opzichte van andere ijzerwarengroothandels. Ook op sociaal maatschappelijk gebied maakt het bedrijf zich verdienstelijk, aldus de politici. Jecor Professioneel wil actief en duurzaam wil deelnemen in de samenleving. Zo heeft de onderneming sinds begin dit jaar een statushouder uit Syrië in dienst.

Directeur Aart Kous heeft voor ogen dat zijn bedrijf, met 20 medewerkers, naast een leveranciersfunctie ook een verbindings- of ontmoetingsplek wordt. Daarom is men gestart met zogeheten ontmoetingsmomenten voor zzp’ers die in de techniek of bouw werkzaam zijn. Ze helpen daar waar mogelijk de kleine zelfstandigen cq. ZZP-ers.

Klantenbinding
Marja Willems, werkzaam bij Jecor Professioneel in Nijkerk heeft deze taak op zich genomen. Aart Kous: “We kregen de mogelijkheid om ons in Nijkerk te vestigen. Deze kans hebben we met beide handen gegrepen. Hier in Nijkerk hebben we voldoende ruimte om zzp’ers in de bouw en techniek een bepaalde plek en ruimte te bieden. Het is de bedoeling dat de kleine ondernemers, om niets, gebruik kunnen maken van ruimte. Ze kunnen daar hun klanten en relaties ontmoeten. Het ontmoeten van andere ondernemers die dezelfde doelgroep bedienen en het zoeken van verbinding zijn enkele doelen van het Meeting Point bij Jecor Professioneel. Tijdens de bijeenkomsten worden regelmatig sprekers gevraagd die hun licht kunnen schijnen op onderwerpen waar deze ondernemers mee te maken hebben. Het mes snijdt hierbij aan twee kanten, toegevoegde waarde voor onze klanten en ondernemers daarnaast biedt het de mogelijkheid dat Jecor Professioneel zich op deze manier kan profileren en presenteren; noem het klantenbinding.”

Kous, die begonnen is in zijn bedrijf in Putten, is overigens zeer te spreken en onder de indruk inzake het ondernemingsklimaat in Nijkerk. In deze stad is, volgens hem, veel mogelijk in vergelijking tot andere plaatsen in de regio. Hij prijst het economische beleid van de gemeente.

bron: nijkerk.nieuws.nl

Geplaatst op: 19-09-2016