Installateur Meddens & Van Ree behaalt BRL-certificering

NIJKERK – Een grondgebonden warmtepompinstallatie vraagt behoorlijk meer kennis en kunde dan een gasgestookte cv-ketel. Dat Meddens & Van Ree Installatietechniek over deze kennis beschikt bewijst de vakbekwame certificering die het bedrijf onlangs behaalde. “Hiermee kunnen we onze klanten kwaliteit garanderen en sorteren we vast voor op de toekomst.”

Duurzame verwarmingssystemen zoals warmtepompen zijn allang geen onbekende meer. Het meeste rendement behaal je met een water- of bodemwarmtepomp, toch worden er ook veel lucht-water warmtepompen geïnstalleerd. Eén van de redenen hiervoor is de minder kostbare installatie. Ook is er voor het ontwerp, de installatie en het beheer van grondgebonden warmtepompinstallaties uitgebreide certificering nodig.“Het gros van de installateurs werkt daarom onder de vlag van de gecertificeerde fabrikant. Dat betekent alleen wel dat je vaart op de kennis van een ander”, vertelt Ryjan van Ree, mede-eigenaar van Meddens & Van Ree Installatietechniek. Dat hoort niet zo te zijn, is Van Ree van mening. Daarom behaalde het bedrijf de BRL 6000-21-certificering. Het belang hiervan ligt vooral in het kunnen installeren met kennis en kwaliteit. “Een grondgebonden warmtepomp heeft een hoog rendement, maar dat behaal je alleen met een goed ontwerp en vakkundige installatie en onderhoud. Deze certificering betekent ook dat we met regelmaat worden getoetst en gecontroleerd door het Kiwa-instituut. Meddens & Van Ree Installatietechniek is één van de weinige installateurs in de omgeving die deze certificering in huis heeft, iets waar we gerust trots op mogen zijn.”

www. installatietechnieknijkerk.nl

Geplaatst op: 10-09-2020