In Hoevelaken geloven ze in leven na Intertoys

HOEVELAKEN – Retail-serviceorganisatie Euretco uit Hoevelaken zet een nieuwe speelgoedwinkelformule in de Nederlandse markt. Het gaat om Jase & Joy.

Met het nieuwe merk springt Euretco in het gat dat ontstond na het faillissement van speelgoedreus Intertoys, eerder dit jaar. De retailorganisatie gelooft namelijk dat er nog altijd ruimte is voor fysieke speelgoedwinkels, mits je daar een goed merk van weet te maken. “Een merk waarin we laten zien dat speelgoed meer is dan alleen een gevulde doos, verpakt in cadeaupapier. Er is zoveel over speelgoed te vertellen en je kunt het voor een hele brede doelgroep leuk maken”, stelt Miriam de Bruin, Business Unit Manager speelgoed bij Euretco in een persbericht.
“Beleving en gevoel worden steeds belangrijker om onderscheid te kunnen maken ten opzichte van online aanbieders. De manier waarop dat gebeurt is essentieel, daarom moet je goed kijken naar hoe je omgaat met het assortiment én de service. Dit doen wij samen met zelfstandig ondernemers die met passie in hun winkel staan en hun lokale omgeving door en door kennen. Deze formule hebben we echt samen met hen gebouwd, met hun kennis, ervaring en vooral hun enthousiasme. Daar ben ik echt heel erg trots op.”

Centraal in de nieuwe merkbeleving staat ‘fun’, meldt Jase & Joy. Dit komt onder andere terug in de activiteiten en ‘hotspots’ in de winkel. Ook worden er speciale Jase & Joy testteams samengesteld om het speelgoed uit te proberen, klanten kunnen zich straks via de website aanmelden als tester. “Door middel van de testteams willen we extra waarde creëren voor de klant, zo’n beschrijving op de verpakking is leuk, maar of het echt iets is weet je dan nog niet. Onze testteams proberen het speelgoed uit en vertellen door middel van reviews of het de moeite waard is”, legt De Bruin uit.

Inmiddels hebben al zeven speeldgoedondernemers zich aangesloten bij het nieuwe franchiseconcept. Dat zijn allemaal oud-Intertoys-ondernemers. Hun winkels in
Amersfoort-Noord, Amstelveen, Budel, Bussum, Deurne, Eindhoven (Stratum), Gemert, Purmerend en Veldhoven worden binnenkort omgebouwd.

Geplaatst op: 24-10-2019