Ik zie je niet, ik hoor je niet, ik mis je niet

Je kunt je vingers in je oren stoppen, wegrennen of wegklikken wat je wilt: aan kantoorclichés is niet te ontkomen. Een brainstorm klinkt voor veel collega’s ook als zo’n cliché. “Gaan we weer ideeën opdoen op de hei om er vervolgens niets meer mee te doen.” Of: “Fijn zo’n lange to-do list. Alsof ik al niet genoeg op mijn agenda heb staan.”

Nu de economie weer aantrekt zien wij bij Co-Creatie Buro dat bij veel bedrijven uitdagingen op de plank blijven liggen. Domweg omdat er geen tijd voor is. Of vanwege de gegronde reden; daar ligt onze prioriteit nu niet. Zonde, als je het aan ons vraagt. Juist omdat het steeds belangrijker wordt om je doelgroep of klant te betrekken bij jouw bedrijf. Bijvoorbeeld met video’s, aansprekende afbeeldingen en een sterk verhaal.

Op de één of andere manier zijn bedrijven ‘bedrijfsblind’; je hebt je eigen rituelen en gewoontes. Hierdoor zie je bepaalde mogelijkheden als te groot of heb je ze helemaal niet opgemerkt. Bij Co-Creatie Buro doorgronden we deze gewoontes en zoeken juist naar die unieke kans om jouw bedrijf sterker te presenteren. Afhankelijk van het doel. Als visueel marketing-communicatiebureau gaat ons hart dan ook sneller kloppen van creatieve uitdagingen.

Om deze reden bieden wij een online brainstormtool. Tijdens de Online Brainstorm denken wij mee in allerlei soorten communicatie-uitdagingen. Van groot tot klein. We geven praktische tips en adviezen over welke middelen je kan inzetten en hoe je je als bedrijf sterker kan positioneren.
Waarom een online brainstorm in plaats van een sessie op de hei? Er is meer vrijheid, mensen praten niet door elkaar, je kan achteraf alles teruglezen en je hoeft niet in een momentopname te presteren. Daarnaast wijst onderzoek uit dat zeven op de tien deelnemers betere ideeën hebben als een brainstorm niet in een vergaderzaal, maar gewoon achter een computer plaatsvindt.

Wat het oplevert? Allereerst veel ideeën in een korte tijd. Wij brengen de uitdaging in kaart en zoeken samen met jou en je collega’s zo veel mogelijk oplossingen. Deze filteren we voor je in een advies. Dus wat ons betreft kun je je uitdagingen en kansen blijven verstoppen of wegstoppen, maar ga de uitdaging eens aan. Het kost je slechts één uur en de mogelijkheden liggen vaak zo dichtbij dat je het snel over het hoofd ziet. Durf jij de uitdaging aan?

Tyno Koelewijn (commercieel manager bij Co-Creatie Buro in Nijkerk)

www.onlinebrainstorm.nl

Geplaatst op: 26-10-2017