‘ICT voor een vaste prijs per gebruiker’

NIJKERK – Heb je vaak problemen met je computers of systemen? Is het veel gedoe om een werkplek te regelen voor een nieuwe medewerker? Of twijfel je of jouw IT-omgeving wel goed beschermd is tegen bijvoorbeeld gijzelsoftware?|

Dan ben je niet de enige. Veel ondernemers zijn niet helemaal tevreden over hun IT-omgeving, maar stappen toch niet over naar een andere leverancier. Terwijl het vaak veel beter kan.Drie duidelijke ICT-pakketten
Het is één van de redenen waarom ze bij ArchiLogiQ in Nijkerk klanten ontzorgen met drie verschillende IT-pakketten. Een basispakket voor ondernemers die veel van hun IT-zaken zelf regelen, een pakket voor bedrijven die wat meer hulp kunnen gebruiken en een pakket voor ondernemingen die hun volledige IT-beheer willen uitbesteden.

Het gemak van een externe systeembeheerder
Vooral dat laatste pakket is populair, merkt directeur Frank ter Maaten. “Wij fungeren dan in feite als jouw externe systeembeheerder. We monitoren proactief en 24/7 je netwerk en hardware, waardoor we IT-problemen kunnen voorkomen. We maken realtime back-ups zodat je ook bij gijzelsoftware nooit meer data kwijt bent. We regelen licenties en aanpassingen aan je netwerkinfrastructuur als je bedrijf groeit en er staat een supportteam voor je klaar om je snel te helpen bij vragen. En dat voor een vast bedrag per gebruiker per maand.”

Helemaal afgestemd op mkb-bedrijven
Op die manier bezorgt ArchiLogiQ een groeiende groep bedrijven uit Nijkerk en omgeving een zorgeloze ICT-beleving. Van dienstverleners tot maakbedrijven en van retailers tot horecabedrijven. “Wij vinden dat ICT je geen gedoe moet opleveren. Of je nu 2 werkplekken hebt of 200. Maar je mag ons ook afrekenen op onze service en klantgerichtheid. Geen moeilijke termen, geen IT-vakjargon. We houden het graag duidelijk en begrijpbaar.”

Geen rompslomp of hoge overstapkosten
Als Van der Maaten met ondernemers spreekt, merkt hij dat ze vaak huiverig zijn om te switchen van ICT-leverancier. De reden? Ze zijn bang voor rompslomp en hoge kosten. “Die angst is onterecht”, zegt Frank van der Maaten van ArchiLogiQ. “Als wij het beheer van een IT-omgeving overnemen, dan doen we eerst samen een inventarisatie. Wat gaat er goed, waar loop je tegenaan, wat kan er beter? Vervolgens maken we een plan van aanpak waarin jij zelf de touwtjes in handen houdt. Je hoeft van ons niet per se morgen die server te vervangen. We zijn zelf ook een mkb-bedrijf en snappen heel goed dat je investeringen het liefst gefaseerd doet. En soms zijn er ook andere mogelijkheden, zoals in de cloud werken of een hybride-omgeving. Daarin denken we met je mee.”

Alles blijft het gewoon doen
Ook zijn ondernemers nog wel eens bang dat hun computers of systemen niet meer werken na een overstap, terwijl ze daar volledig afhankelijk van zijn. “Ook dat gebeurt niet. En juist als je zo afhankelijk bent, zou je als bedrijf geen genoegen moeten nemen met een ICT-omgeving die niet helemaal voldoet aan je wensen. Daar is ICT tegenwoordig te belangrijk voor!”

www.ArchiLogiQ.nl

Geplaatst op: 26-02-2020