HMedia 360: steeds meer zoekverkeer gaat via Maps

Henry Hamstra is erkend Google-fotograaf, maar gezien zijn staat van dienst, kan hij ook door het leven gaan als een multimedia-expert met een schat aan ervaring en contacten in het Nijkerkse.

De nadruk ligt echter op het fotograferen van bedrijven en winkels met 360-gradentechnologie. Wie deze dienst afneemt, mag zeker zijn van een prominente zichtbaarheid op Google. ”Ik heb inmiddels honderden bedrijven kunnen helpen. Dankzij deze technologie wordt de drempel lager om bij een winkel of bedrijf binnen te stappen. Voordat een bezoeker ergens komt, heeft hij al de kans om binnen te kijken en dat heeft effect. Steeds meer zoekverkeer gaat via de applicatie Maps. Het beeld dat daarin vertoond wordt is vaak leidend, dus zorg dat je dat voor elkaar hebt.”

Focus op media
Naast zijn fotografie-activiteiten is Hamstra een manusje van alles met de focus op media. In de afgelopen 17 jaar breidde hij zijn dienstverlening uit met het verzorgen van advertenties in lokale kranten, maar ook voor drukwerk, spandoeken, banners, nieuwsbrieven, websites en social media accounts kun je bij hem terecht. ”Bedrijven helpen om zichtbaar te worden en te blijven”, zo vat Hamstra zijn diensten samen. Google is een dominante speler. Het wordt voor bedrijven steeds crucialer om gunstig in de zoekresultaten naar voren te komen.”

Samenwerking
Steeds weer de samenwerking zoeken, is het motto van de ondernemende Hamstra. Zo was hij meer dan twaalf jaar bestuurslid van de Nijkerkse Ondernemers Vereniging (N.O.V) waarvoor hij nog steeds pr-activiteiten doet. In 2017 werd Hamstra voorzitter van ‘De Mooiste Verlicht’, een stichting die tot doel heeft om de trots van Nijkerk, de Nijkerkse toren, duurzaam te voorzien van ledverlichting. “Ik was altijd al lid van de Business Club Sparta Nijkerk en de Business Breakfast club Utrecht. De stap naar de BHN is voor mij een logische. Ik vind het een prettige club die interessante activiteiten onderneemt.”

www.hmedia.nl

Geplaatst op: 24-10-2019