Grote bedrijven ook zichtbaar in centrum Nijkerk

NIJKERK – Op de bedrijventerreinen van Nijkerk gebeuren zoveel mooie dingen. Waarom zou je die niet zichtbaar maken in de binnenstad?

Vanuit dat idee heeft een aantal Nijkerkse ondernemers de lege etalages van de voormalige Rabobank een nieuwe bestemming gegeven. Het eerste idee is afkomstig van Marina Lanting, eigenaar van Boekhandel Roodbeen en het daarin gehuisveste VVV-agentschap. Als voorzitter van de regiegroep Vitale Binnenstad bracht ze diverse ondernemers om de tafel om het idee verder uit te werken.

Etalages aan het Plein

Vervolgens werd Ditta van de Bovenkamp van Bieze Food Group ingeschakeld om het idee verder vorm te geven. Het resultaat mag er zijn. De ramen van het lege pand aan het Plein zijn gekleurd met mooie etalages voor bedrijven die anders niet zichtbaar zijn in de binnenstad. De Bv’s Bieze, Bouw Logistic Services, Dutch Spices, Ekris Nijkerk en Epos hebben hieraan bijgedragen.

Lanceringsborrel

Deze bedrijven waar Nijkerk trots op is hebben nu allemaal een prominente plek gekregen in de binnenstad.Begin februari werd in het bijzijn van wethouder Patricia van der Hurk het glas geheven op de succesvolle afronding van het project. ,,Met dank aan de inzet van deze bedrijven en de vasthoudendheid van Ditta van de Bovenkamp,’’ aldus de projectgroep in een persbericht.

Pop-up winkel

Tijdens de lanceringsborrel kwamen alweer nieuwe ideeën boven om Nijkerk nog duidelijker op de kaart te zetten. Zo werd gedacht aan een pop-up winkel in een leegstaand pand dat door verschillende bedrijven ingevuld kan worden – om te voelen, proeven en te ruiken wat er in Nijkerk allemaal gebeurt. Er is direct een afspraak gemaakt om dit verder uit te werken. Daarnaast lanceerde Marina Lanting het idee om op strategische plaatsen langs de snelweg spandoeken te positioneren waarmee verbeeld kan worden wat er in Nijkerk allemaal aan moois gebeurt. Wordt vervolgd dus.

binnenstad1

Binnenstad Nijkerk