Gemeente verwelkomt
Ultrapak op Arkerpoort

NIJKERK – Ultrapak (leverancier van verpakkingsmachines) heeft Nijkerk uitgekozen als nieuwe vestigingsplaats. De locatie in Dronten, van waaruit het bedrijf nu opereert, wordt gesloten.

Meer ruimte met een goede ontsluiting en midden in Nederland. ,,Dat waren voor ons de belangrijkste redenen om naar Nijkerk te verhuizen”, vertelt directeur Rob Dingemans desgevraagd. ,,Deze locatie heeft dat allemaal. Onze vestiging in Dronten gaat sluiten, dus moest de nieuwe locatie ook voor de mensen daar goed aan te rijden zijn.’’
Ultrapak is leverancier van hoogwaardige verpakkingslijnen en rekent een groot aantal verpakkers in Nederland tot haar klantenkring. ,,Als je een maaltijdsalade in de winkel ziet liggen heb je grote kans dat die met één van onze machines is verpakt’’, aldus Dingemans. ,,Ook een bedrijf als Storteboom, bekend in deze regio, behoort tot onze klanten.”
Uitbreiding
Ultrapak kocht op Arkerpoort een bedrijfsterrein van 4800 vierkante meter die ingezet wordt als kantoorruimte en magazijn. In totaal zijn er 24 mensen werkzaam bij Ultrapak, terwijl het bedrijf groeiende is. Ultrapak breidt in de komende tijd uit met technisch personeel.
De gemeente Nijkerk heeft Ultrapak met open armen ontvangen. ,,Dit innovatieve bedrijf is een mooie aanvulling op de al gevestigde bedrijven in de foodsector in onze gemeente’’, aldus wethouder Patricia van Loozen.

Op het perceel op Arkerpoort is inmiddels een start gemaakt met de bouw. ,,De hekken staan er al omheen en we hopen in maart 2017 klaar te zijn.’’ De bouw wordt gerealiseerd door Dijkham Bouw in Nijkerk.

De grondtransactie werd recent gevierd op het gemeentehuis. ,,Met de verkoop is opnieuw een perceel verkocht van het bedrijventerrein Arkerpoort. Op dit terrein zijn nog enkele kavels beschikbaar. Op bedrijventerrein De Flier zijn nog voldoende mogelijkheden voor de bouw van bedrijfspanden”, aldus de gemeente Nijkerk in een persbericht.

www.nijkerka28.nl

Geplaatst op: 20-09-2016