Facelift voor winkelstraten

NIJKERK – Dusseldorp Infra, Sloop en Milieutechniek is in de binnenstad van Nijkerk bezig met het opknappen van enkele winkelstraten en straten rond het centrum. Het gaat om de Kloosterstraat, Catharinastraat, Kleterstraat, Brede Beek, Voerstlaantje, Verlaat en Langestraat.

De straten worden opnieuw ingericht en krijgen een uitraling zoals de straten Oosterpoort, Oosterstraat en de Frieswijkstraat. Daarvoor worden betonstraatstenen vervangen door gebakken straatbakstenen, komt er meer groen in de straten en worden de straten verlicht met lantaarnpalen en grondspots. Ook de voetgangersbruggen in het gebied krijgen een upgrade.

De aanpassingen moeten de binnenstad aantrekkelijker maken voor winkelend publiek. De werkzaamheden vinden gefaseerd plaats en duren tot eind oktober. Alle winkels blijven bereikbaar. Ook de verkeerssituatie verandert op een aantal plaatsen. In enkele straten gaat de maximumsnelheid voor auto’s omlaag naar 30 km/uur. Verder komen er meer stallingen voor fietsen.

Geplaatst op: 18-06-2019