Elstar bouwt feestje rond kalfsvleesexport naar VS

NIJKERK – De eerste levering van Nederlands kalfsvlees aan de VS sinds 1997 was voor de VanDrie Group aanleiding voor een feestje in de Rotterdamse haven. De Elstar Catering faciliteerde met trots.

Bijna twintig jaar geleden sloten de Verenigde Staten de grenzen voor Europees rund- en kalfsvlees vanwege BSE. Onlangs is dit exportverbod opgeheven en kon de eerste verzending van Nederlands kalfsvlees plaatsvinden. De VanDrie Group, wereldmarktleider in kalfsvlees, greep deze gelegenheid aan voor een feestelijk samenzijn met Eurocommissaris Phil Hogan en staatssecretaris Martijn van Dam.

De eerste container kalfsvlees werd eind september vrijgegeven voor export. Maurice Aalbers, Manager Marketing & Communicatie van de Stichting Promotie Kalfsvlees (onderdeel van de VanDrie Group): ,,Dit vierden we met een lunch (uiteraard met onder meer een broodje kalfsburger), verzorgd door De Elstar Catering. Hiermee boden we alle aanwezigen de gelegenheid om op informele wijze na te praten. Van luxe belegde broodjes en dranken tot aankleding en personeel: alles was tot in de details verzorgd. De inzet van de ervaren en charismatische chef-kok Huub Oudshoorn gaf het event extra cachet.”

VanDrie Group en De Elstar Catering zijn bepaald geen onbekenden van elkaar. Maurice: ,,De afgelopen jaren heeft De Elstar meerdere evenementen voor VanDrie Group verzorgd, waaronder de Relatiedag eind september 2015 bij een productielocatie in Mijdrecht. Op die dag ontvingen we ongeveer 1.500 klanten en relaties. Dankzij de professionele benadering en uitvoering door De Elstar is elk evenement dat we tot nu toe samen hebben georganiseerd een groot succes.”

elstarcatering.nl

Geplaatst op: 03-11-2016