Domicilie denkt mee over invulling Nijkerkse binnenstad

NIJKERK – De vraag naar beleggingsvastgoed stijgt. Domicilie Bedrijfshuisvesting ziet deze landelijke trend ook in Nijkerk. “Een goed persoonlijk advies is daarbij onontbeerlijk”, benadrukt bedrijfsmakelaar Ben van de Velde.

Toen Domicilie Bedrijfshuisvesting in 2012 een tweede kantoor opende in Nijkerk, stak men beduidend minder geld in stenen. “Na de crisis is de vraag naar beleggingsvastgoed sterk gegroeid”, vertelt Ben van de Velde. “Steeds vaker worden wij gevraagd om hierover mee te denken. Zeker nu pensioenen onder druk staan en vermogen bij de bank weinig oplevert, kan vastgoed bijzonder interessant zijn.”

Strategisch partner
Domicilie Bedrijfshuisvesting fungeert als strategisch partner voor Nijkerkse bedrijven. “Dat is ook de reden dat we zijn aangesloten bij de BHN. We willen ondernemers ontzorgen op juridisch, fiscaal en bouwkundig gebied, maar ook samen optrekken. Waar sta je? Is het tijd om uit te breiden, te verhuizen of om bepaalde disciplines binnen je bedrijf te scheiden? Vaak is daar te weinig aandacht en tijd voor. Het is dan prettig als iemand met je meedenkt.”

Nijkerks winkelcentrum
Met kantoren in Ede en in Nijkerk hebben de bedrijfsmakelaars van Domicilie uitgebreide kennis van de zakelijke vastgoedmarkt in de regio en spelen zij actief in op lokale vraagstukken. “In Nijkerk geven wij bijvoorbeeld invulling aan leegstaande winkelruimtes. Vanuit ons regionale en landelijke netwerk kunnen we precies die partijen benaderen die het winkelbestand van Nijkerk completeren. Actief op zoek naar een huurder of koper.”

Naast de aan- en verkoop en huur en verhuur van bedrijfsruimtes, is Domicilie Bedrijfshuisvesting zeer actief met taxaties. “Onze taxateurs kunnen én mogen al het commercieel vastgoed waarderen. Daarbij hebben we lijntjes naar alle mogelijke financiële instellingen. We merken dat niet iedereen daarvan op de hoogte is, en dat is precies wat het BHN-lidmaatschap ons oplevert. Door via o.a. bedrijfsbezoeken bij elkaar achter de voordeur te kijken, krijgen we goed inzicht in wat er lokaal speelt.”

h domiciliebedrijfshuisvesting.nl

Geplaatst op: 28-02-2019