Doe een apk-keuring voor uzelf!

U bent zelfstandig ondernemer, het gezicht van de zaak en de klant rekent op u. U werkt hard aan een gezond bedrijf, plannen voor groei, betere marge en het belangrijkste; een tevreden klant.

Uw auto krijgt een apk-keuring, maar waarom u zelf eigenlijk niet? Want weten of u gezond bent of hoe u nog beter voor uw lichaam kunt zorgen, is wel zo prettig. Steeds meer mensen kampen met allerlei problemen zoals vermoeidheid, hoofdpijn, darmklachten en burn-outverschijnselen. Soms is het fijn om te weten hoe het met uw eigen gezondheid gesteld is of hoe u uw levensstijl verder kunt verbeteren. Net als uw auto hebt u zelf ook weleens een apk-keuring nodig.

Voorkomen blijft beter dan genezen
Hoe vitaal bent u? En uw bedrijf? Balans is het geheim van vitaliteit. Als u een prestatie hebt geleverd, hebt u ook tijd nodig om u weer op te laden. Vaak zijn we ons niet bewust hoeveel energie bepaalde zaken ons kosten. Waar krijgt u energie van of waar loopt u op leeg? Hoe kunt u deze balans blijven bewaren? En toch het maximale uit uzelf en uit uw team halen? Voorkomen is en blijft beter dan genezen. Een preventief medisch onderzoek kan u hierbij helpen. Artsen vertellen hoe u ervoor staat en wat u kunt verbeteren. Is het ‘gezicht van uw zaak’ nog gezond?

Preventiebudget van Univé
Door zo’n onderzoek kan veel voorkomen en beperkt worden. Dit biedt echter geen garantie op een gezond leven. Als er toch iets gebeurt en u niet meer kunt werken, moet u uw inkomensverlies zelf opvangen. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) zorgt dan voor extra inkomen en helpt u verantwoord weer aan de slag te gaan. Ook bij een AOV is preventie heel belangrijk. Naast preventief arbeidskundig advies kunt u bij Univé gebruik maken van een preventiebudget. Dit budget kunt u gebruiken voor een fit- of health-check of om een ondernemersprofiel samen te laten stellen. Want laten we eerlijk zijn, wie wil er nou niet gezond oud worden!

Hessel Korpershoek is adviseur bedrijven in de regio Nijkerk/Hoevelaken bij Univé.

www.unive.nl/zakelijk

Geplaatst op: 05-02-2019