Denkt u al na over flexibilisering?

Waar staat uw bedrijf over vijf tot tien jaar? U heeft ongetwijfeld ambities, maar welke gevolgen heeft dat op personeelsgebied? Welke problemen gaat u tegenkomen? Bent u met uw bedrijf in staat om in te spelen op economische- en marktontwikkelingen? Als ondernemer vraagt u zich dit waarschijnlijk regelmatig af. Hieronder ga ik kort in op enkele onderwerpen die u zeker gaat tegenkomen.

Flexibilisering van de arbeidsmarkt
De wereld verandert elke dag een beetje. Organisaties moeten meebewegen en inspelen op veranderingen in de omgeving. Dit vraagt om wendbare organisaties met flexibel personeel. Onderzoekers verwachten dat arbeid aanzienlijk gaat veranderen en daarmee de arbeidsrelatie eromheen.

De hybride werknemer
Voortgaande flexibilisering leidt tot een ander type werknemer: de ondernemer van eigen kansen. Daardoor verandert de relatie tussen werkgever en werknemer fundamenteel. Een grote diversiteit aan arbeidsrelaties wordt het gevolg. Zekerheid blijft belangrijk, maar ontwikkelen en ontplooien wordt belangrijker. Een diversiteit aan werkplekken biedt andere uitdagingen en groeimogelijkheden. De hybride werknemer wil geen vastigheid tot het pensioen maar inzetbaarheid tot het pensioen.

Een optimale vast-flex-verhouding
Een optimale verhouding tussen vast en flexibel personeel wordt noodzakelijk. Reden genoeg om deze verhouding te optimaliseren. Vast personeel blijft belangrijk voor het behoud van kwaliteit en kennis binnen de organisatie. Flexibel personeel is belangrijk voor nieuwe inzichten, projectmatig werk, opvang bij piekdrukte en de mogelijkheid om af te schalen indien nodig. Naast het uitbesteden van werkgeverstaken- en risico’s kunt u nieuw personeel met payrolling minimaal 3,5 jaar langer flexibel inzetten. Door opleidingen te organiseren, faciliteren en te financieren zorgt 3G Payroll voor binding met personeel. Samen met 3G Payroll is werkgeverschap Gewoon Goed Geregeld.

Bert van Dijk is commercieel verantwoordelijk voor 3G Payroll in de regio Midden Nederland, Noord-Holland en Flevoland. 3G Payroll maakt onderdeel uit van House of HR, een toonaangevende internationale HR-speler. Keertje sparren? Neem vrijblijvend contact op via dijk@3gpayroll.nl.

www.3gpayroll.nl

Geplaatst op: 22-06-2017